MrOptim
logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus, ut hendrerit mi pulvinar vel. Fusce id nibh

Mobile Marketing

Pay Per Click (PPC) Management

Conversion Rate Optimization

Email Marketing

Online Presence Analysis

Fell Free To contact Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus

1-677-124-44227

info@your business.com

184 Main Collins Street West Victoria 8007

Top

Gdzie szukać słów kluczowych dla swojej strony?

Gdzie szukać słów kluczowych dla swojej strony MrOptim

Gdzie szukać słów kluczowych dla swojej strony?

Umiejętność wyszukiwania słów kluczowych, o które wzbogacić możemy swoją stronę internetową, jest jedną z podstawowych kompetencji jakie powinien posiadać każdy kto chce pozycjonować swoją stronę, sklep czy bloga. Niestety jest to też rzecz, która wciąż przysparza najwięcej problemów. Poszukiwanie słów kluczowych, szczególnie jeśli chodzi o słowa kluczowe długiego ogona, nie należy do prostych i zwykle zawiera sporo czasu, zwłaszcza osobom, które nie są biegłe w tej materii. Dlatego też dziś pokażę kilka sposobów na to jak ich gdzie szukać słów kluczowych.

Zobacz całą treść na YouTube!

Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach kliknij w przycisk subskrybuj na moim kanale YouTube! Kliknij by przejść do kanału!

subskrybuj-MrOptim

#1 Keywords Planer

Oczywiście planer słów kluczowych od Google jest podstawowym narzędziem analizy słów kluczowych dla wielu osób zaczynających zabawę z optymalizacją stron. Spora grupa jednak nie wykorzystuje w pełni jego funkcji, być może zwyczajnie nie jest ich świadoma. Jedną z takich właśnie niedocenianych funkcji Keywords Plannera jest możliwość wyszukiwania słów kluczowych na dowolnych stronach docelowych. Jest to narzędzie szczególnie przydatne gdy chcielibyśmy znaleźć słowa kluczowe jakie wykorzystuje nasza konkurencja na swoich stronach www. Wystarczy w odpowiednie miejsce wkleić adres url dowolnej strony by naszym oczom ukazała się lista słów kluczowych, które Keywords Planer znajdzie na danej stronie. Operację tę warto przeprowadzić dla każdej interesującej nas podstrony w danej witrynie.

#2 Fora internetowe

Branżowe i specjalistyczne fora internetowe, związane z prowadzoną przez Was działalnością mogą być świetną kopalnią słów kluczowych. Wystarczy systematycznie je przeglądać. Jak do nich dotrzeć. Najpierw wpiszmy w Google najbardziej ogólne słowo kluczowe dla naszej branży i dodajmy do niej słowo forum np. „pozycjonowanie stron” + „forum”. Naszym oczom wyświetli się lista wątków i forów gdzie poruszany był ten temat. Teraz wystarczy przejść do wykazu wątków i poszukać tych pytań i tematów, o których jeszcze nie pomyśleliśmy.

#3 Podobne wyszukiwania

Podobne wyszukiwania to podpowiedzi Google proponowane w oparciu o wyszukiwane hasło. Pojawiają się zwykle pod wynikami wyszukiwania, na samym dole strony. Często znajdziesz tu wiele ciekawych słów kluczowych lub inspiracje na to gdzie szukać ich dalej.

#4 Sugestie

Tak jak w przypadku podobnych wyszukiwań są to podpowiedzi Google proponowane w oparciu o wyszukiwane hasło, które pojawiają się w momencie, gdy wpisujesz zapytanie w okno wyszukiwarki.

#5 People also ask

Boks pojawiający się dość rzadko, tylko i wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Sugeruję nam pytania podobne do naszego zapytania. Jeśli uda nam się na niego trafić to większość z tworzącej go listy pytań możemy śmiało wykorzystać jako doskonałe słowa kluczowe, które powinniśmy dodać do naszej strony. Są to po prostu najczęściej przez użytkowników pytania związane z danym tematem.

#6 Google Search Console

To jedno z pierwszych miejsc w jakie powinniśmy zajrzeć szukając nowych słów kluczowych. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej skonfigurowaliśmy sobie tę usługę dla naszej strony internetowej. Wchodząc w opcję „Analiza wyszukiwani” widzimy słowa kluczowe, które spowodowały wyświetlenie naszej strony, w które kliknięto, a także, te w odpowiedzi na które wyświetla się nasza strona. Warto sprawdzić, czy wśród nich nie ma słów, które powinniśmy lepiej wyeksponować na naszej stronie, dla uzyskania jeszcze lepszych efektów.

#7 Serwisy e-commerce

Z pomocą przyjść mogą nam również największe serwisy e-commerce takie jak Amazon czy nawet Allegro. Pamiętajmy, że ich bazy bardzo często optymalizowane są pod kątem słów kluczowych, warto więc skorzystać z pracy, którą wykonali dla nas ich specjaliści. Co możemy wyczytać na tych stronach? Wystarczy zacząć wpisywać wybrane hasło w okno wyszukiwania, by naszym oczom pojawiły się sugerowane podpowiedzi. Sprawdźmy zatem czy do tej pory nie pominęliśmy czasem żadnego ze słów kluczowych, które nam sugerują.

#8 Wikipedia

Wikipedia może być doskonałym źródłem słów kluczowych. Tak jak w wielu wcześniejszych przypadkach wystarczy wpisać w nią dane słowo kluczowe i szczegółowo obejrzeć wynik, który nam podsunie. Przede wszystkim zwróć my uwagę na kategorie, które pojawiają się na samym dole strony. Możemy po nich przechodzić do kolejnych haseł i również w nich szukać inspiracji dla naszych słów kluczowych. Po drugie przyjrzyjmy się dokładnie spisom treści. Często skrywają one bardzo ciekawe frazy kluczowe. Na koniec nie zaszkodzi też zerknąć do sekcji zobacz także, gdzie znajdują się sugestię innych bliskich wyszukiwanemu tematów, które mogą dać nam kolejne słowa kluczowe.

#9 Answerthepublic

Na koniec narzędzie, z którego ostatnio sporo korzystam poszukując rozbudowanych słów kluczowych, a także wtedy, kiedy mam dylemat co do tego jak dokładnie brzmieć powinna moja fraza, czy pytanie. Tym narzędziem jest Answer The Public, znajdujące się na stronie answerthepublic.com. Wpisując w nie proste, dwu, trzy wyrazowe słowo kluczowe otrzymamy obszerną ilość zapytań, jakie wpisywać mogą użytkownicy poszukując odpowiedzi na problem związany z tym właśnie słowem kluczowym.

Na dziś to już wszystko, mam nadzieję, że moje 9 sposobów na szukanie słów kluczowych ułatwią Wam przebrnięcie przez ten etap optymalizacji strony. A jakie wy macie sposoby na wyszukiwanie nowych słów kluczowych? Jeśli chcecie się nimi podzielić to napiszcie w komentarzach.

Podobne wpisy:

  • Kasia Esme

    Kilka pomysłów jest dla mnie nowych, będę wypróbowywać 🙂

  • Joanna Baranowska

    Korzystam w answerthepublic i jestem zachwycona tym narzędziem 🙂

  • Bardzo fajny wpis. Dawno nie trafiłam na bloga, na którym w tak prosty i konkretny sposób przekazywana jest wiedza z branży SEM/SEO. Bardzo mocno kibicuję i czekam na więcej 🙂

  • Aneta

    pomocny wpis, dziękuję 🙂

  • agnesssja

    Dobrze wiedzieć 🙂

  • Oj, zbyt to dla mnie skomplikowane… Chyba na razie pozostanę sobie mało znaną blogerką, za dużo roboty z tymi słowami kluczowymi. 😉

  • Dla mnie wciąż dobijające jest że w google anlytics jakieś 95% wejść z SEO jest określone jako not provided. Stąd wciąż nie wiem tak naprawdę na jakie słowa trafiają do mnie ludzie z SEO :/. Poza tym to jeszcze z zamierzchłych czasów z poprzedniej firmy kojarze, że widziałam narzędzie w którym można było sprawdzić miesięczną ilość wyszukań konkretnych słów kluczowych – istnieje coś takiego? Byłoby mega pomocne przy nowych wpisach. Btw. moja stronka to http://www.wysmakowane.pl – tak jakbyś miał kiedyś chwilę, żeby zajrzeć i dać jakiś feedback. 😉 Bo widzę, że wiedzę masz niesamowitą.