MrOptim
logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus, ut hendrerit mi pulvinar vel. Fusce id nibh

Mobile Marketing

Pay Per Click (PPC) Management

Conversion Rate Optimization

Email Marketing

Online Presence Analysis

Fell Free To contact Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus

1-677-124-44227

info@your business.com

184 Main Collins Street West Victoria 8007

Top

Jak zbudować stronę produktu, która będzie sprzedawać?

Jak zbudować stronę produktu, która będzie sprzedawać MrOptim #14

Jak zbudować stronę produktu, która będzie sprzedawać?

Jak zbudować stronę produktu, która będzie sprzedawać? Jak powinna wyglądać i jakie treści powinna zawierać? Przyciągnięcie klienta to pierwsze zadanie każdego kto zajmuje się prowadzeniem sklepu w internecie. Na tym jednak nie koniec, bo teraz musimy skłonić tę osobę do podjęcia decyzji o zakupie. To, jakie informacje zobaczy na stronie produktu, którym jest zainteresowana i jak zostaną one przedstawione, jest dla niej kluczowe w podjęciu decyzji o zakupie. Dlatego dziś chciałbym pokazać wam w jaki sposób powinniście myśleć o stronie produktu i o tym co powinno się na niej znaleźć, by jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania potencjalnego nabywcy.

Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!

subskrybuj-MrOptim

Na początek chciałbym byśmy podzielili stronę na kilka sekcji, które wyróżniłbym w ramach strony produktowej: nawigację, kluczowe informacje, opcje produktu, opis produktu, dodatkowe informacje, podobne przedmioty, stopka. Wszystkie elementy, które dodajemy do strony, mieścić się bowiem będą w jednej z tych sekcji.

Nawigacja

Mimo, że nie jest to element ściśle związany ze stroną, to jest on widoczny na każdej stronie produktu. Warto więc go wykorzystać, tym bardziej, że nie jest to nic nieznaczące tło, jak wielu z nas może się wydawać. Co możemy przekazać poprzez pasek menu i nawigacji?

  • aktualne miejsce na stronie – czyli informacja o tym, gdzie aktualnie znajduje się nasz potencjalny klient, w jakim dziale, w jakiej kategorii. W mojej ocenie najlepiej pokazać ją jako ścieżkę. Nawigacja przydaje się szczególnie na stronach, które oferują szeroki asortyment. Jest dla klientów również informacją gdzie jeszcze na naszej stronie mogą szukać innego rodzaju asortymentu, który chce kupić.
  • strona „O nas” – jest istotna szczególnie dla klientów, którzy po raz pierwszy odwiedzają stronę naszego sklepu, to z niej mogą dowiedzieć się bowiem o tym kim jesteśmy, o tym jak tworzymy nasze produkty i dlaczego to właśnie u nas powinien je kupić. Dobra opowieść w zakładce „O nas” może naprawdę czynić cuda, dlatego postarajmy się by była widoczna.
  • wewnętrzna wyszukiwarka – chodzi mi o wyszukiwarkę, która szuka w tytułach i opisach na stronie. Około 10-12% użytkowników odwiedzających naszą stronę korzysta z niej, by przyspieszyć swoje poszukiwanie. Może okazać się nieocenionym elementem, szczególnie na stronach oferujących szeroki asortyment.

Kluczowe informacje

Zwykle nie mamy tyle miejsca, by na jednym ekranie zawrzeć wszystkie elementy oferty w taki sposób, by osoba oglądająca dany produkt w naszym sklepie nie musiała jej przewijać. Dlatego też w ramach opisu produktu możemy wyróżnić kilka podobszarów – pierwszym z nich są właśnie kluczowe informacje. Co powinny zawierać?

Zdjęcia

Zamiast dodawać kolejne zdjęcie produktu na białym tle, warto jednak zastanowić się co powinny pokazywać. A co mogą pokazywać?

  • jak używa się produktu
  • do czego służy produkt

Pokażmy produkt w bezpośrednim zastosowaniu. Działanie wielu sprzętów, szczególnie nowinek technologicznych, czy też z tych zakresu DIY, może być na pierwszy rzut oka niejasne.

  • podkreślić najbardziej unikalną cechę produktu
  • co nam daj korzystanie z produktu

Jeśli nasz produkt ma jedną cechę, która wyraźnie odróżnia go od konkurencji, to powinniśmy to pokazać poprzez zdjęcia. Np. jeśli sprzedajemy specjalistyczne latarki, to pokażmy jak daleko świecą, pokazując rzeczywiste zdjęcia porównawcze wykonane po zmierzchu.

Zdjęcie vs. film wideo

Nie chciałbym tu opowiadać o statystykach, ale faktem jest że materiał video podnosi konwersję. Zastanówcie się więc czy nie zastąpić nim zdjęć produktu. Wideo odpowiada bowiem na dużo więcej pytań, które pojawiają się w głowach użytkowników dotyczących tego, jak dany produkt wygląda w rzeczywistości, jakiej jest wielkości. Taka wiedza bardzo pomaga w podjęciu decyzji o zakupie.

Cena, koszt wysyłki

Muszą być jasno wyrażone i dokładnie wyeksponowane. Przy temacie ceny chciałbym zwrócić waszą uwagę na jeszcze jedną kwestię. Z doświadczenia wiem, że dużo sklepów dopiero po kliknięciu „Kupuję” pokazuje dodatkowe koszty, czyli np. koszt przesyłki. Klienci lubią wiedzieć ile zapłacą od razu, często widząc relatywnie duży koszt przesyłki, wyższy od tego jaki zakładali, rezygnują z zakupu. Moja sugestia jest więc taka, by podawać ten koszt w kluczowych informacjach na stronie.

Opcje produktu

Jeśli nasz produkt dostępny jest w różnych wersjach kolorystycznych, różnych rozmiarach, czy wykonany jest z różnych materiałów, to nie powinniśmy tworzyć osobnych stron produktowych dla każdego z nich. Jest to dość często spotykany proceder, a niestety tylko niepotrzebnie odwodzi on od decyzji o zakupie. Często gdy zaczynamy oglądać kolejne opcje kolorystyczne, na kolejnych podstronach, zaczynamy też szukać głębiej, zastanawiamy się czy to już wszystkie dostępne wersje, a to budzi tylko niepotrzebne pytania i wątpliwości w użytkownikach, oddalając od decyzji o zakupie. Klient powinien na stronie produktu odnaleźć wszystko co jego dotyczy. Choć dla wielu sklepów będzie to zabieg wymagający sporej ingerencji programistycznej, warto możliwość wyboru odpowiedniego koloru, czy wielkości produktu dodać właśnie do strony produktowej.

Opis produktu

Opis produktu to kolejny element strony produktowej, który może rozwiać wiele pytań i wątpliwości, które mogą odwieść ludzi od decyzji o zakupie. Zamiast przeklejać do opisu suche informacje ze strony producenta, typu dane techniczne, zastanówmy się:

  • jakie pytania zadają użytkownicy, pytając o ten produkt? – (efekty, potrzeby, problemy) Jaki efekt da produkt? Jakie potrzeby zaspokaja? Jakie rozwiązuje problemy? Co ciekawe, często te pytania nie dotyczą produktu, a są to np. pytania o czas dostawy, który dla nabywcy jest w tym momencie istotny bardziej niż cena, albo o zakres gwarancji.
  • odpowiadajmy na niezadane pytania – zanim klienci zaczną się nad nimi zastanawiać

Dodatkowe informacje

Jest to miejsce gdzie możemy zamieścić informacje, które związane są z produktem i mogą pomóc klientom w podjęciu decyzji o zakupie, jednak nie są aż tak istotne, by umieszczać je we wcześniejszych elementach strony. Często zwane są społecznym dowodem słuszności. Co to za informacje?

  • dodatkowe zdjęcia
  • wideo produktowe

Na przykład, jeśli jesteś producentem towaru, który sprzedajesz w sklepie, to w tym miejscu mogą znaleźć się dodatkowe zdjęcia pokazujące proces produkcji. Szczególnie, jeśli jesteś manufakturą, to takie informacje mogą bardzo dobrze działać na wyobraźnię klienta, budując prestiż twojego towaru i marki. Jest to też dobre miejsce na dodanie filmu przedstawiającego produkt, jeśli nie zdecydowałeś się dodać go wcześniej.

  • opinie klientów

Inne dowody słuszności to np. opinie naszych klientów. Warto by osoby przeglądające stronę mogły sprawdzić ich autentyczność u źródła, np. jeśli są to opinie z Google, to na stronie powinno znaleźć się odesłanie do naszej strony Google

  • recenzje produktów – tworzone przez znane osoby czy marki

Podobne przedmioty

Dodanie podobnych przedmiotów takich jak:

  • zestawy zawierające dany produkt
  • produkty połączone kontekstowo
  • powiązane promocje

To doskonały sposób na zwiększenie koszyka naszego klienta. Bardzo często zakup jednego produktu wymaga zakupu kolejnego. Kupując koszulę często kupujemy też nowy krawat, kupując samochód zdalnie sterowany potrzebne nam będą baterie itd. W tym miejscu możemy też przedstawić klientowi nasze aktualne promocje, o ile mają związek z danym produktem, w innym przypadku mogą działać wręcz negatywnie. Gdy kupuję pralkę, nie interesuje mnie przecież promocja na telewizor, a proponując ją na stronie produktu tylko zwiększamy niepotrzebnie frustrację.

Stopka

Zamyka nam stronę produktową. Dlaczego jest ważna? Ponieważ jest to miejsce, w którym zawrzeć możesz kolejne – społeczne dowody słuszności, takie jak:

  • pełne dane firmy – szczegółowy adres, numer KRS, telefon i mail uwiarygodniają firmę w oczach klienta
  • liczby w social media – stanowią potwierdzenie naszego istnienia, szczególnie jeśli mamy się w tym zakresie czym pochwalić

Budując swoją stronę produktu chciałbym byście nie sugerowali się tym, co zobaczycie na innych stronach i bezrefleksyjnie kopiowali czyjeś rozwiązania. Często strony przepełnione informacjami i funkcjami, mimo że wyglądają na bardzo profesjonalne, nie spełniają do końca swoich celów sprzedażowych. Każda branża jest inna, tak samo jak każdy produkt również jest inny i generuje inne potrzeby, a więc i jego sprzedaż powinna się opierać na innych założeniach.

 

Podobne wpisy: