MrOptim
logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus, ut hendrerit mi pulvinar vel. Fusce id nibh

Mobile Marketing

Pay Per Click (PPC) Management

Conversion Rate Optimization

Email Marketing

Online Presence Analysis

Fell Free To contact Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus

1-677-124-44227

info@your business.com

184 Main Collins Street West Victoria 8007

Top

Optymalizacja strony pod mobilne wyniki wyszukiwania

MrOptim 7 Optymalizacja strony po mobilne wyniki wyszukiwania

Optymalizacja strony pod mobilne wyniki wyszukiwania

Na początku listopada Google oficjalnie ogłosił, że testuje nowy oddzielny indeks dla stron mobilnych, który będzie odpowiedzialny za wyświetlanie wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Podczas korzystania z wyszukiwarki Google na urządzeniach mobilnych algorytm ocenia mobilność danej strony i na tej podstawie będzie wyświetlał wyniki wyszukiwania. Choć pomysł jest wciąż w fazie testów, to wraz z każdą kolejną taką informacją od Google rośnie znaczenie tzw. „mobilności strony” dla pozycjonowania stron w wynikach wyszukiwania. Warto skorzystać z tych doniesień i z wyprzedzeniem wdrożyć modyfikację swojej strony by zoptymalizować ją pod urządzenia mobilne.

Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!

subskrybuj-MrOptim

Analizując narastające od kilku lat trendy, trzeba jasno stwierdzić, że posiadanie strony dedykowanej pod urządzenia mobilne już teraz jest traktowane jako element przewagi konkurencyjnej. Coraz więcej użytkowników korzysta bowiem z urządzeń mobilnych do przeglądania sieci. Jeśli na tę chwilę nie możecie sobie pozwolić na całkowitą przebudowę, a nawet stworzenie strony pod użytkownika mobilnego, to nie znaczy, że nie możecie poprawić mobilności swojej dotychczasowej strony. Jest na to kilka sposobów.

Popraw UX strony

Przede wszystkim przeprowadźcie test zgodności waszej strony z urządzeniami mobilnymi (kliknij by przejść na stronę testu). Sprawdza on naszą stronę pod kątem wytycznych Google odnośnie tzw. mobile-friendly. Raport pokaże wam, które elementy waszej strony wymagają poprawy. Mówiąc w dużym uproszczeniu, taki test sprawdza:

  1. Czy strona korzysta z oprogramowania rzadko obsługiwanego przez urządzenia mobilne, np. Flash.
  2. Czy tekst na stronie jest czytelny bez powiększania.
  3. Czy rozmiar treści jest tak dobrany, że użytkownik nie musi przewijać strony w poziomie ani jej powiększać.
  4. Czy linki są tak oddalone od siebie, że kliknięcie tego właściwego nie jest trudne.
  5. Czy strona jest łatwa w nawigacji palcem.

Zadbaj o szybkość swojej strony

Jak możemy przekonać się z wyników badań – użytkownicy korzystający z internetu na urządzeniach mobilnych akceptują tylko strony, które ładują się szybko. Jak szybko? Próg akceptowalności nie jest jednoznacznie stwierdzony, ale balansuje gdzieś około 3 i pół sekundy. Oto kilka rzeczy, które możecie zrobić by poprawić szybkość ładowania strony:

  1. Optymalizacja obrazów – sprawcie by wasze zdjęcia miały rzeczywisty rozmiar dopasowany do tego w jakim wyświetlają się na stronie.
  2. Minifikacja kodu – to usuwanie zbędnych znaków z kodu źródłowego strony
  3. Konfiguracja cache przeglądarki – spraw by przeglądarka dłużej przechowywała pliki strony
  4. Zmniejszenie/usunięcie przekierowań – zbyt wiele przekierowań powoduje, że strona musi się przeładować, co spowalnia proces ładowania.
  5. Nie blokuj CSS I Javascriptów – o ile jeszcze niedawno ładowanie Javasciptów i CSSa faktycznie sprawiały spore trudności na urządzeniach mobilnych, o tyle dziś nie jest to już problemem dla smartfonów.

Optymalizuj stronę pod wyszukiwanie lokalne

Badania pokazują, że użytkownicy przeglądający strony za pomocą urządzeń mobilnych, dużo bardziej niż ci sprzed komputerów zainteresowani są ofertą lokalnych firm, dostępnych w zasięgu ręki. Warto więc wprowadzić kilka zmian, które zwiększą widoczność twojej strony w mobilnych wynikach lokalnych. Oto najprostsze z nich:

  1. Nazwa miasta w nagłówku H1
  2. Nazwa miasta w adresie URL
  3. Nazwa miasta w treści
  4. Nazwa miasta w znacznikach alt
  5. Nazwa miasta w opisie meta
  6. Nazwa miasta w stopce

 

Podobne wpisy: