Jednym z największych problemów wszystkich firm prowadzących aktywny marketing w sieci jest wymyślanie nowych pomysłów na treści. Oczywiście, reagowanie na bieżące informacje i trendy w branży jest bardzo ważne, jeśli chcemy docierać do nowych odbiorców, ale nie ma co się oszukiwać – wymaga to od nas bardzo dużego zaangażowania, na co nie zawsze mamy czas. Z drugiej strony mamy też tematy, które mimo, że są bardzo atrakcyjne, to możemy w całości wyczerpać przygotowując jeden wpis na blogu czy jeden tekst do prasy. Jak radzić sobie z brakiem pomysłów i czy można wykorzystać już raz opublikowane treści? O tym w dzisiejszym odcinku MrOptim przy tablicy.
Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!
Wszystko sprowadza się do jednego pytania. Czy jeśli nie mamy pomysłów na nowy temat to możemy publikować stare treści jeszcze raz? Oczywiście, ale pod jednym warunkiem – że podamy je w nowej formie. Recykling starych treści może być doskonałym sposobem na chwilową niemoc twórczą, a przy tym zwiększa nasz zasięg w sieci. Przejdźmy jednak do konkretów:
Nagraj wideo
Jeśli masz dobry temat opublikowany w formie tekstu na blogu czy publikacji w prasie, to użyj tego tekstu jako narracji w filmie.
- Slajdy + narracja – stwórz kilka slajdów dotyczących kluczowych elementów zawartych w treści i omów je podkładając narrację do slajdów wyświetlanych na ekranie.
- Prezentacja wideo – przygotuj prezentację na bazie tekstu i nagraj swoje wystąpienie.
- Gadająca głowa – ustaw aparat przed sobą i omów najważniejsze problemy opisywane w tekście.
Tak przygotowane wideo możesz opublikować na YouTubie czy Facebooku, a nawet wysłać w newsletterze do swoich klientów.
Stwórz infografikę
Długi tekst najlepiej przedstawić w formie wizualnej. Ułatwi to jego przyswojenie szczególnie przemęczonym odbiorcom. Jeśli brak ci umiejętności graficznych, to skorzystaj z darmowego oprogramowania np. Canva.com lub płatnych programów typu Piktochart.com, które w ramach niewielkiego miesięcznego abonamentu pozwolą ci przygotować infografikę w oparciu o gotowe szablony. Zawsze możesz też zatrudnić freelancera – wystaw ogłoszenie na serwisach takich jak oferia.pl czy freelanceria.pl.
Przygotuj zestawienie
Przygotuj zestawienie zawierające kilka twoich tekstów, które dotyczą jednego tematu, pod jednym wspólnym tytułem, np. 10 zwycięskich strategii pozycjonowania. Stwórz tekst omawiający stare wpisy i linkuj do nich. Pamiętaj, że twoi nowi czytelnicy wcale nie muszą znać tekstów, które napisałeś w ubiegłym roku.
Zrób prezentację
Stwórz prezentację w oparciu o tekst i zamieść ją na SlideShare. To serwis stworzony specjalnie do publikacji prezentacji w sieci. Stanowi ogromne, a przy tym również cenione, źródło informacji.
Nagraj podcast
Pomyśl o wszystkich osobach, które na co dzień są zbyt zajęte i nie mają czasu na to, by czytać twoje treści, ale chętnie zapoznaliby się z nimi przy okazji innej codziennej czynności np. podczas prowadzenia samochodu czy treningu. Dla nich idealnym formatem jest właśnie podcast audio, którego mogą słuchać w drodze do pracy czy domu.
Stwórz e-booka
Jeśli na dany temat masz wystarczająco dużo materiału, by zapełnić kilkanaście stron A4, to rozważ przygotowanie e-booka, czyli elektronicznej publikacji, którą umieścisz na swojej stronie, blogu, czy też wyślesz w newsletterze do stałych czytelników. Internauci często nie mają ochoty lub czasu na szukanie wszystkich twoich tekstów dotyczących danego tematu. Zbierz je więc w jednym miejscu, przeredaguj i opublikuj w nowej formie.
Na dziś to już wszystko, jeśli podobał wam się ten film to dajcie pod nim łapkę w górę w serwisie YouTube. Jeśli chcecie otrzymywać powiadomienia o moich nowych filmach, to kliknijcie w ten czerwony przycisk pod filmem. Znajdziecie mnie też na Facebooku, Twitterze i LinkedIn.