Pozycjonowanie stron kancelarii prawnych
Zwiększ widoczność
kancelarii w Internecie
Nazywam się Adam Kuśmierczyk. Od ponad 10 lat zajmuję się marketingiem internetowym w kancelariach radców prawnych. Pozycjonuję strony kancelarii, poprawiam widoczność stron kancelarii w wyszukiwarce, zwiększam liczbę zapytań napływających przez strony do kancelarii. Pomagam prawnikom dotrzeć do osób, które szukają doradcy prawnego w Internecie. Zbadam jak Twoja strona zoptymalizowana jest pod kątem SEO i najpopularniejszych słów kluczowych dotyczących świadczonych przez Ciebie usług. Zaproponuję działania, które pomogą poprawić jej widoczność w sieci.

Poznaj więcej szczegółów
Co mogę zrobić dla Twojej kancelarii?
Optymalizacja
i pozycjonowanie stron
Poprawiam widoczność i autorytet stron kancelarii, a wraz z nimi ich pozycję w wynikach wyszukiwania.
Teksty na stronę / blog
Tworzę teksty na stronę, opisy usług, oraz wpisy na bloga, zoptymalizowane pod kątem SEO. Zwiększam szanse na to, że pojawią się w wyszukiwarce.

Kampanie Google Ads
Wdrażam, prowadzę i optymalizuję płatne kampanie reklamowe oraz remarketingowe w Google.
PROBLEMY W POZYCJONOWANIU KANCELARII
Co daje specjalista od prawniczego SEO?
Pozycjonowanie kancelarii to niełatwe zadanie. Wymagania prawników są zwykle wysokie. Niewiele firm SEO jest w stanie zaoferować pozycjonowanie kancelarii o określonej jakości, akceptowalnej przez prawników. Rozwiązaniem może być zlecenie pozycjonowania kancelarii w ręce osoby wyspecjalizowanej w SEO dla prawników. Co może pójść nie tak, gdy oddamy pozycjonowanie kancelarii agencji, która nie zna dobrze branży prawniczej?
SPECYFIKA BRANŻY
Pozycjonowanie kancelarii musi uwzględniać zasady etyki, specyfikę języka prawniczego, a do tego realizować określony poziom merytoryczny. W żadnym z tych aspektów nie można odpuścić, pójść na łatwiznę, gdyż grozi to utratą autorytetu i zaufania do prawnika lub całej kancelarii. Uzyskanie niezbędnej jakości działań jest możliwe tylko, gdy przekaże się pozycjonowanie kancelarii profesjonalistom, którzy od lat realizują SEO w branży prawnej.
BRAK czasu na pisanie
Pozycjonowanie kancelarii bazuje na treściach pisanych. To teksty odpowiedzialne są za pozycjonowanie strony kancelarii
w wyszukiwarce. Trudno jednak wymagać od prawnika by co tydzień pisał po 1-2 teksty prawnicze na stronę, bloga, czy publikacje w sieci. Brak czasu na pisanie to jedno z największych wyzwać pozycjonowania kancelarii. Dlatego specjalista SEO wyspecjalizowany w tematyce prawniczej, który jest w stanie samodzielnie tworzyć bezpieczne treści na stronę czy bloga prawniczego jest na wagę złota.
Zmieniające się przepisy
Przepisy prawa, które są istotą każdej usługi prawnej, cały czas się zmieniają. Pozycjonowanie kancelarii musi uwzględniać fakt, że to co dziś jest aktualne za rok może być już nieważne. Z roku na rok pojawić się może nowa usługa, której pozycjonowanie i sprzedaż będzie priorytetem np. RODO. Strategia optymalizacji
i pozycjonowania kancelarii musi być elastyczna, a specjalista musi umieć przewidywać trendy.
NISKA SPRZEDAŻOWOŚĆ
Strony internetowe kancelarii prawnych zwykle mają bardzo niską sprzedażowość. Niezbędna jest ich reorganizacja. Jednak wizerunek specjalisty ciężko na początku pogodzić z funkcją sprzedawcy. Dlatego przyda się ktoś, kto ma za sobą udane projekty,
które pokazują jak poprawić konwersje na stronach kancelarii nie robiąc z nich tzw. baneru reklamowego.
POZYCJONOWANIE DLA RADCÓW PRAWNYCH
Pozycjonowanie kancelarii a etyka zawodowa
Zasady etyki nie zabraniają radcom prawnym pozycjonowania kancelarii w Internecie. Nowy kodeks etyki radcy prawnego, który obowiązuje od
1 lipca 2015 roku, wskazuje dozwolone ramy działań informacyjnych wśród radców prawnych, a przy tym zakazuje niektórych praktyk. Dla przykładu, zakazane jest porównywanie w informacji jakości czynności zawodowych z działalnością innych konkretnych osób (w tym także konkurencyjnych kancelarii), czyli tzw. reklama porównawcza. Nie można także informować o tym, kto jest w gronie klientów prawnika, bez zgody danego klienta. Reklama radców prawnych, przestrzegająca tych ograniczeń, a także prawa, dobrych obyczajów i godności zawodu, jest dozwolona. Profesjonalne usługi pozycjonowania nie będą nigdy wymagać od prawnika przekroczenia tej dozwolonej granicy.

Chciałbyś poprawić widoczność strony Twojej kancelarii i zacząć pozyskiwać klientów
z Internetu. Zleć mi bezpłatny audyt Twojej strony i wycenę działań SEO.
- kontakt@mroptim.pl
- 665 932 107
- Poznań

Zamów bezpłatny audyt strony

Optymalizacja SEO strony
Optymalizacja strony
a pozycjonowanie kancelarii
Optymalizacja strony internetowej to pierwszy krok w pozycjonowaniu kancelarii, bez tego późniejsze działania nie dadzą pełnych efektów. Optymalizacja strony to m.in. dobór optymalnych słów kluczowych, modyfikacja treści i struktury strony, poprawa responsywności i wyświetlania strony w wersji dla urządzeń mobilnych, która dziś jest równie ważna co wersja komputery, a nierzadko z nią wygrywa. Optymalizację strony najlepiej rozpocząć od audytu, który sprawdzi stopień optymalizacji w kluczowych obszarach i wskaże zakres koniecznych modyfikacji:
Krok nr 1.
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
Pozycjonowanie kancelarii opiera się na słowach kluczowych. To je wpisują w okno wyszukiwarki potencjalni klienci kancelarii. Strona kancelarii musi zawierać jak najwięcej jak najpopularniejszych słów kluczowych. Trzeba przy tym uważać, by nie przesadzić i nie wpaść w filtr algorytmu, który wstrzyma wyświetlanie naszej strony. Nie sposób upchać wszystkie słowa kluczowe na kilku kartach strony. Zwykle niezbędna jest jej rozbudowa i przemyślane zaproponowanie nowej struktury.
Krok nr 2.
czas ładowania strony
Szybkość ładowania się strony jest ważnym czynnikiem rankingowym, który wpływa na ocenę jej autorytetu, a także na liczbę odwiedzin. Strony, które ładują się wolno, męczą korzystających z nich uczestników. Jeśli strona nie będzie relatywnie szybko dostarczać użytkownikowi informacji, które chce zobaczyć, to wyjdzie on z niej i uda się do konkurencji. Odnalezienie elementów spowalniających stronę i ich przeprojektowanie jest w tym aspekcie kluczowe dla poprawy szybkości jej ładowania.
Krok nr 3.
Struktura strony
Strona, która składa się z zakładki o kancelarii, wylistowania świadczonych usług i danych kontaktowych, to w obecnych czasach o wiele za mało by konkurować o dobre pozycje w wyszukiwarce. Niezbędna jest struktura odpowiadająca na obecne potrzeby, a przy tym logiczna i intuicyjna, by roboty wyszukiwarki mogły łatwo zaindeksować i skategoryzować każdą jej część.
Krok nr 4.
Link buliding
Pozycjonowanie kancelarii opiera się w ponad 50% na linkach z innych stron, które prowadzą do strony kancelarii. Jakość tychże linków decyduje o tym jak wysoki autorytet zostanie nadany naszej stronie. Warto pozyskiwać nowe linki, ale przed tym przeanalizować te, które do tej pory zostały już wykonane.
Krok nr 5.
Wyświetlanie na telefonach
Urządzenia mobilne są dziś głównym narzędziem do przeglądania Internetu. Mamy je zwykle pod ręką. Pozycjonując kancelarię nie można dziś marginalizować ich znaczenia. Strona, która wyświetla się na urządzeniach mobilnych w sposób nieprzemyślanych, chaotyczny, czy niepełny, nie budzi zaufania. Zwiększenie czytelności i przejrzystości strony w wersji dedykowanej urządzeniom mobilnym, a także ułatwienie kontaktu z prawnikiem, jest kluczowe by w pełni wykorzystać efekty pozycjonowania.
Czy potencjalni klienci szukają kancelarii w wyszukiwarce?
Odpowiedź na to pytanie znajdziemy w statystykach dla popularnych haseł, tzw. słów kluczowych, związanych z działalnością kancelarii. Hasła takie, jak te poniżej mówią same za siebie:
kancelaria prawna Wrocław – 1600 wyszukiwań miesięcznie
kancelaria prawna Kraków – 590 wyszukiwań miesięcznie
kancelaria adwokacka Poznań – 720 wyszukiwań miesięcznie
kancelaria adwokacka Łódź – 480 wyszukiwań miesięcznie
kancelaria prawna Bydgoszcz – 260 wyszukań miesięcznie
kancelaria prawna Gdańsk – 390 wyszukań miesięcznie
Sprawdź teraz, na którym miejscu w wynikach wyszukiwania znajduje się Twoja kancelaria. Jeśli nie jest to wysoka pozycja z pierwszej strony wyników wyszukiwania, to są małe szanse, że klienci trafią na Twoją stronę.

Pozyskiwanie linków
Link building w pozycjonowaniu kancelarii
Po optymalizacji strony rozpoczyna się etap link buildingu, czyli pozyskiwania linków do strony kancelarii. Zasada jest prosta, im lepszej jakości linki kierować będą do strony kancelarii, tym lepiej będzie ona oceniona przez wyszukiwarkę. Linki ze stron o wysokim autorytecie przekazują swoją moc stronie kancelarii. Kluczem jest to by tworzyć wysokiej jakości linki i kierować je w odpowiednie miejsca na stronie.
Linki nr 1.
Linki z publikacji
Najbardziej cenne są linki z publikacji w prasie internetowej, lokalnej i branżowej o wysokim autorytecie SEO. Znalezienie takich serwisów wymaga analizy każdego z nich w oparciu o kilka mierników. Pozyskanie linka nie jest jednak rzeczą prostą, często wymaga przygotowania publikacji prasowych. Dlatego sprawę warto zlecić w ręce osoby, która ma przetarte szlaki u wydawców.
Linki nr 2.
Linki z katalogów
Obecnie w sieci jest tysiące katalogów umożliwiających dodanie profilu firmy lub strony WWW. Wiele z nich ma jednak słaby autorytet dla SEO. Linki pochodzące z katalogów słabej jakości mogą ciągnąć stronę w dół. Pozyskiwanie linków z katalogów miejsc wymaga każdorazowo oceny jakości każdego katalogu.
Linki nr 3.
Linki z Forów
Fora internetowe, zwłaszcza te branżowe, a także wątki powiązane z oferowaną usługą, to miejsca gdzie warto zostawić linki do strony kancelarii. Pozyskanie linku z takiego miejsca wymaga zwykle rejestracji konta i przygotowania komentarza, który wniesie wartość do dyskusji, nie zostanie od razu usunięty przez moderatora.
Blog prawniczy a SEO
Systematycznie aktualizowany blog prawniczy może bardzo istotnie poprawić widoczność i zasięgi strony internetowej. Aktualizowany co tydzień blog, zawierający wyczerpujące opracowanie każdego omawianego tematu może poprawić autorytet całej strony. Najważniejszą zaletą bloga prawniczego na stronie kancelarii jest to, że pozwala on na pozycjonowanie kancelarii na szereg bardzo różnych haseł, na które nie ma miejsca w strukturze strony. Dlaczego warto prowadzić blog pozycjonując stronę?
Więcej słów kluczowych – teksty na blogu mogą odpowiadać na szereg bardzo popularnych jaseł, dotyczących oferowanych usług, których nie da się logicznie osadzić na stronie. Na stronie głównej spodziewamy się raczej opisu świadczonych usług niż stron odpowiadających na pytania typu „jak zlikwidować spółkę z o.o.” Jeśli chcemy powalczyć o pozycje na takie i wiele innych podobnych fraz to blog jest idealnym miejscem, gdzie możemy zamieszczać teksty zoptymalizowane pod ich kontem.
Słowa kluczowe długiego ogona – poza najpopularniejszymi hasłami w każdej kategorii istnieje szerokie grono haseł o mniejszych zasięgach, które sumaryczne mogą dać dużo nowych odwiedzin. Zwykle są to hasła bardziej rozbudowane, składają się nie z 2-3 a z 5-6 słow. Blog prawniczy przy stronie kancelarii pozwala na pokrycie każdego z tych haseł wyczerpującym tekstem, który będzie pracował na pozycjonowanie strony kancelarii właśnie na to hasło.
Aktualizacja treści – w pozycjonowanie strony duże znaczenie ma jej aktualność. Systematycznie uzupełniany blog prawniczy sprawia, że strona cały czas uzupełniana jest o nowe merytoryczne treści. Nowe teksty dają również szanse na podtrzymanie zasięgów strony, gdy stare treści przestają już być popularne.
Sprawdź mnie
Oceń czy się znam. Posłuchaj kilku porad.

Moja oferta
dla kancelarii
Optymalizacja strony internetowej
zwiększa liczbę słów kluczowych i haseł, na które odpowiada strona, pomagając jej zaistnieć w wynikach wyszukiwania:
- Przeprowadzam audyt SEO strony
- Optymalizuję strukturę strony
- Optymalizuję treści pod kątem SEO
- Optymalizuję kod źródłowy strony
- Przygotowuję nowe treści pod SEO
Pozycjonowanie strony kancelarii
linki kierujące do Twojej strony budują jej pozycje w rankingu wyszukiwarki
- pozyskuję linki z innych stron
- publikuję artykuły z linkiem do Twojej strony
Prowadzenie bloga eksperckiego
blog buduje autorytet firmy i pokazuje jej aktywność, zwiększa liczbę słów kluczowych
- Podpowiadam hasła i tematy tekstów
- Redaguję teksty pod kątem słów kluczowych
- Dbam o kalendarz publikacji
Kampanie reklamowe Google Ads
płatna reklama w wyszukiwarce to najszybszy sposób na zdobycie klientów
- Przygotowuję i wdrażam strategię kampanii i treści reklam
- Optymalizuję kampanię dbając o to by osiągała jak najwyższe efekty
- Wdrażam kampanie remarketingowe
Wizytówka Google My Business
czyli SEO w mapach, pomaga potencjalnym klientom odnaleźć kancelarię w mapach
- Przygotowuję treści do wizytówki
- Dodaję nowe wpisy, zdjęcia i aktualności
Jak działam?
Sprawdź czy mój model działania będzie Ci odpowiadać
Krok 1.
Omawiam potrzeby
Przeprowadzam audyt Twojej strony, pytam o Twoje oczekiwania i możliwości.
Krok 2.
Proponuję strategię
Przedstawiam strategię dla Twojej strony, proponuję zmiany i plan działań.


Krok 3.
Wdrażam strategię
Wprowadzam uzgodnione z Tobą zmiany, wprowadzam plan w życie.
Krok 4.
Raportuję efekty
Analizuję efekty prac, przygotowuję raport, przedstawiam nowe możliwości.