Prowadzący sklepy internetowe każdego dnia szukają sposobów na zwiększenie sprzedaży swoich produktów. Poszukując nowych rozwiązań musisz jedna pamiętać, że wzrost sprzedaży jest wypadkową zarówno stosowanych form promocji produktów jak i funkcjonalnych udogodnień pomagających w podjęciu decyzji zakupowej, które dostępne są na twojej stronie. Bazując na tych dwóch priorytetach przedstawiam ci moich 8 sposobów na zwiększenie sprzedaży w twoim sklepie internetowym.
Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!
Wewnętrzna wyszukiwarka
Ponad 30% użytkowników sklepów internetowych korzysta z wewnętrznych wyszukiwarek na stronach sklepów internetowych, by szybko znaleźć produkty, które zamierza kupić. Upewnij się, że wyszukiwarka zlokalizowana jest w widocznym miejscu na stronie, najlepiej gdyby była zlokalizowana w możliwie blisko nagłówka twojej strony.
Nie bój się używać rozbudowanych wyszukiwarek. Jeśli korzystasz z wyszukiwarek pełno-tekstowych to zastanów się jakich haseł używają użytkownicy szukając produktów i sprawdź czy hasła te znajdują się w opisach produktów. Sprawdź czy wyszukiwarka pokazuje użytkownikom trafne wyniki. Brak określonego rezultatu wyszukiwania wspiera zakupy u waszej konkurencji.
Opinie o produktach
Daj swoim klientom powody do tego, by ci zaufali. Dodaj możliwość komentowania produktów i usług twojego sklepu bezpośrednio na stronach danych produktów. Dobre opinie utwierdzają potencjalnych klientów w decyzji o zakupie danego produktu.
Portret: Jeśli nie chcesz by zarzucono ci, że sam piszesz sobie fałszywe pochlebne opinie, zintegruj swój sklep z niezależnymi platformami do wystawiania opinii.
Czat na żywo
Tuż przed ostateczną decyzją o zakupie produktu klienci potrzebują odpowiedzi na kilka prostych pytań, których nie mogą znaleźć w opisach produktów na stronie twojego sklepu. Nie mają natomiast czasu lub też nie chcą do ciebie dzwonić czy czekać na twojego maila z odpowiedzią. W takich przypadkach twoim jedynym ratunkiem przed stratą takiego klienta jest czat na żywo, który pozwala im uzyskać odpowiedź w ciągu kilku minut, a nawet sekund.
Przewaga konkurencyjna
Sprzedawcy często nie wykorzystują swojej przewagi konkurencyjnej jako sposobu na wspieranie sprzedaży. Bardzo często wartością dla klientów może być np. nie tylko produkt, ale też sposób płatności, czas realizacji wysyłki, czy rozszerzona gwarancja lub sposób realizacji reklamacji. Jeśli wypracowałeś sobie relatywną przewagę nad konkurencją na tym czy innym polu, to nie bój się poinformować o tym swoich potencjalnych klientów. Wielu użytkowników możesz tym przekonać do zakupów w twoim sklepie.
Zdjęcia wysokiej jakości
Dawno minęły już czasy, kiedy klientom wystarczyły wątpliwej jakości zdjęcia produktów, zazwyczaj ściągnięte od dystrybutora czy producenta. Dziś klienci oczekują zdjęć wysokiej jakości, które pokażą im produkt w całej okazałości, a także w bezpośrednim zastosowaniu.
Filmy o produktach
Filmy z udziałem produktów pozwalają potencjalnym klientom niemalże poczuć produkt we własnych rękach. Wideo bardziej niż jakakolwiek inna forma prezentacji potrafi przybliżyć produkt klientom. Faktycznie jest to jednak kosztowna zabawa. Spróbuj więc na początek przygotować wideo dla kilku produktów, najlepiej tych najlepiej się sprzedających. Sprawdź jak przygotowany przez ciebie film przekłada się na wzrost sprzedaży.
Unikalne opisy produktów
Zasada jest prosta, nie kopiujemy opisów produktów. Ale w tym punkcie nie chodzi tylko o usunięcie ze stron zduplikowanych treści. Opisy produktów powinny być wyczerpujące i użyteczne z punktu widzenia wyszukiwarki, czy to Google czy to tej wewnętrznej na twojej stronie. Nie może zabraknąć w nich haseł niezbędnych w celu jak najlepszej charakterystyki danego produktu. Zastanów się jak użytkownicy mogą szukać danego produktu i co wpisują w wyszukiwarkę, staraj się zawrzeć te hasła w opisach.
Opisy produktów muszą też poruszyć potencjalnych klientów i wbić się im w pamięć, odejdź od standardowych opisów produktów, zatrudnij copywritera, stwórz niekonwencjonalne opisy. Taka inwestycja na pewno przełoży się na sprzedaż.
Proces zakupu
Dwie trzecie klientów sklepów internetowych porzuca swoje koszyki i nie finalizuje zakupów. Oczywiście na tego rodzaju zachowanie składać się może wiele czynników, również zewnętrznych. Sprawdź jednak jak wygląda twój proces zakupowy, czy nie jest on za długi, usuń niepotrzebne kroki. Ułatw klientom składanie zamówień, ogranicz do minimum dane, które muszą podać, udostępnij im zakupy bez obowiązkowej rejestracji, stwórz wskaźnik postępu, który pokaże im ile kroków zostało do finalizacji zakupu.
To tyle na dziś, ja zapraszam cię do subskrybowania mojego kanału w serwisie YT. Przypominam, że można znaleźć mnie również na Facebooku, Twitterze i LinkedIn. Do zobaczenia w kolejnym odcinku MrOptim przy tablicy.