Zamierzasz w najbliższym czasie przebudować swoją stronę internetową, wdrożyć jej nową odświeżoną wersję, a może twoja firma myśli o rebrandingu? Musisz pamiętać o zagrożeniach jakie ta zmiana niesie za sobą dla pozycjonowania twojej firmy w internecie. Nikt z nas nie chciałby przecież zaraz po wdrożeniu nowej strony firmowej dowiedzieć się, że oto właśnie stracił efekt wielu lat pracy nad pozycjonowaniem swojej firmy. Zatem dzisiaj podpowiem ci jak przeprowadzić rebranding tak, by wyrządził on jak najmniej szkód dla pozycjonowania.
Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!
Staraj się nie zmieniać domeny
Jeśli to tylko możliwe, staraj się utrzymać starą domenę, a tym samym stare adresy url podstron i na tej strukturze zbuduj nową stronę. Jeśli zmiana nazwy twojej firmy polega np. na jej rozbudowie, dajmy na to zmieniasz nazwę z MrOptim, na MrOptim i Synowie, to w zupełności wystarczy zakup nowej domeny i przekierowanie jej na starą, na której znajdzie się odświeżona strona internetowa. Jeśli jednak zmiana domeny jest konieczna, to zawsze pozostaje nam ustawienie przekierowań do nowej strony, o czym powiem już za chwilę. Niestety musisz wiedzieć, że część ruchu utracisz bezpowrotnie.
Odtwórz starą strukturę na nowej stronie
Zmiana nazwy firmy, czy też zmiana wizualna strony w większości przypadków nie wpływa aż tak mocno na jej zawartość. W dalszym ciągu sprzedawać będziemy przecież w większości te same produkty czy usługi. W takich sytuacjach budując nową stronę często po prostu przenosimy na nią stare treści, zmieniając jedynie niektóre z nich lub dodając nowe. Postaraj się odtworzyć swoje stare podstrony w ramach nowej strony, a jeśli to niemożliwe, to zadbaj by nowe strony posiadały te same elementy – ten sam meta tytuł, mata opis, część adresu url (znajdująca się po slashu), tytuł strony, znaczniki h1 i słowa kluczowe. Pomoże ci to przekierować ruch ze starej podstrony do nowej.
Specjalista SEO. Optymalizacja SEO stron internetowych i e-sklepów. Sprawdź mnie.
Przekieruj stare podstrony do nowych
Nie musisz od razu usuwać z internetu swojej starej strony. Pozostaw ją w sieci jeszcze przez chwilę, ale ustaw przekierowanie do podstron na nowej witrynie. To najlepsze rozwiązanie zwłaszcza jeśli udało ci się odtworzyć sporo starej struktury strony w ramach nowej witryny.
Taki zabieg sprawi, że nie utracisz od razu wyników pozycjonowania swojej starej strony w Google, a zarazem przekierujesz użytkowników do trafnych treści na nowej stronie. Każda stara podstrona musi jednak kierować do nowej, jeśli nie masz dobrego odpowiednika którejś z podstron na nowej stronie, możesz przekierować ją na nową stronę główną.
Na koniec pamiętaj, że jeśli zmieniłeś domenę na nową, to powinieneś zadbać o to, by podmienić ją we wszystkich miejscach w sieci, w której widnieje stara domena, np. w profilach w mediach społecznościowych, w katalogach czy pod publikacjami w prasie internetowej. Nie zapomnij też dodać kodu Google Analyticsa, by sprawdzić czy wprowadzone przez ciebie zmiany faktycznie kierują ruch do nowej domeny.
Na dziś to już wszystko, jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o moich nowych filmach, to kliknij w ten czerwony przycisk pod filmem. Znajdziesz mnie też na Facebooku, Twitterze i Linkedin. Do zobaczenia w kolejnym odcinku MrOptim przy tablicy.