Jeśli prowadzisz swój biznes w internecie i zastanawiasz się nad tym, jak możesz jeszcze lepiej zacząć promować swoje usługi czy też produkty w wyszukiwarce, to warto byś zastanowił(a) się nad założeniem firmowego bloga. Odpowiednio prowadzony blog firmowy, zbudowany w obrębie Twojej strony internetowej, może bardzo mocno wspierać Twoją stronę w budowaniu lepszej pozycji w wyszukiwarce, jak i zwiększać jej widoczność w sieci. Profitów wynikających z prowadzenia firmowego bloga jest o wiele więcej i dlatego też dziś opowiem Wam o tym, dlaczego warto go założyć, wskazując te pozytywne aspekty blogowania, które przekładają się bezpośrednio na SEO.
Zobacz cały odcinek na YouTube!
Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!
Blog buduje autorytet strony
Nie od dziś wiadomo, że w wyszukiwarce rządzą treści. Strony zawierające dużo treści i stale aktualizowane o nowe teksty, są dużo lepiej postrzegane w oczach wyszukiwarki, która chętniej wyświetla je na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, uznając je za wartościowe. Bardzo często jednak struktura naszej strony nie pozwala nam na jej rozbudowę, stanowi zamknięta całość. Gdzie zatem dodawać możemy nowe treści do naszej strony? Rozwiązaniem tego problemu jest właśnie blog firmowy. Na blogu możemy pozwolić sobie na dodawanie treści luźno powiązanych z naszą branżą, nie musimy więc bać się o to, że zabraknie nam tematów. Z każdym nowym tekstem, nasza strona staje się coraz bardziej merytoryczna i wartościowa w oczach Google.
Blog buduje zaangażowanie użytkowników
I tu płynnie przechodzimy do kolejnego punktu. Blog buduje zaangażowanie użytkowników. Musimy pamiętać, że im więcej treści znajdzie się na naszym blogu, im bardziej będą one merytoryczne i im częściej będziemy je dodawać, tym większą uwagę użytkowników będziemy przyciągać. Dodatkowo dłuższe i ciekawe teksty zwiększają czas, jaki użytkownicy spędzają w obrębie naszej strony, wydłużając w ten sposób łączny czas odwiedzin, a to z kolei ma równie duże znaczenie w oczach wyszukiwarki.
Specjalista SEO. Optymalizacja SEO stron internetowych i e-sklepów. Sprawdź mnie.
Blog jest częściej aktualizowany
Każdy wpis na blogu to nowa podstrona naszej strony firmowej. Dynamicznie rozwijający się blog, to dla wyszukiwarki również dynamiczniej rozwijająca się strona. Jest to zdecydowanie czynnik na plus w zestawieniu ze stronami konkurencji, na których od lat nic się nie zmienia. Warto zadbać o to, by teksty na naszym blogu pojawiały się możliwie jak najczęściej. Możemy zbadać strony naszej konkurencji i zobaczyć, z jaką częstotliwością pojawiają się u nich nowe treści. Skrupulatna i przemyślana praca nad tekstami na blog i cykliczne ich publikowanie przekłada się na lepsze wyniki SEO naszej strony. W jaki sposób? Na przykład budując długi ogon słów kluczowych.
Blog buduje długi ogon słów kluczowych
Wróćmy jeszcze na chwilę do tego, co powiedziałem w poprzednim punkcie – „Każdy wpis na blogu to nowa podstrona naszej strony firmowej”. Z każdym nowym tekstem nasz blog może realizować kolejne słowa kluczowe odpowiadające na zapytania użytkowników, a przez to zwiększa się liczba słów kluczowych, na które nasza strona pojawia się w wyszukiwarce. Takie właśnie rozbudowane słowa kluczowe zwane są długim ogonem słów kluczowych. Oczywiście, pojedyncze słowo kluczowe długiego ogona nie przebije zasięgu wyszukiwania popularnej frazy, ale suma słów kluczowych dużego ogona może dać na tym polu bardzo dobry wynik. Pamiętajmy też o tym, że na słowa kluczowe długiego ogona konkurencja często jest dużo mniejsza, a więc łatwiej nam przebić się z tymi frazami na najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.
Blog wspiera linkowanie wewnętrzne
Każdy nowy wpis na naszym blogu daje nam okazję do promocji produktów czy usług, musimy tylko dobrze to wykorzystać. Świetnym rozwiązaniem może być kierowanie czytelników do konkretnych rozwiązań lub produktów, które są spójne z treścią naszego wpisu, właśnie poprzez linki wewnętrzne, czyli takie, które kierują do innych podstron na naszej stronie. Linkować możemy np. do kart produktu, kart kategorii (jeśli to np. sklep internetowy), aktualnych promocji, jak i do innych tekstów na naszym blogu.
Blog łatwiej pozyskuje linki
To właśnie na linkach kierujących do naszej strony opiera się pozycjonowanie strony. Pozycjonerzy pracując ze stroną starają się pozyskiwać do niej jak najwięcej jakościowych linków. Na wagę złota jest strona, która sama pozyskuje linki do siebie. Jak to osiągnąć? Właśnie poprzez ciekawe i angażujące treści publikowane na blogu. Użytkownicy chętnie dzielą się treściami pochodzącymi z bloga niż np. z naszej strony głównej. Linkują do nich na swoich stronach, blogach, czy też social mediach. Link do artykułu na naszym blogu buduje autorytet całej naszej strony. Dlatego właśnie blog to często pierwsza rzecz, jaką polecam firmom chcącym podciągnąć swoje SEO.
Na koniec pamiętajcie, że poza walorami z punktu widzenia SEO blog ma też bardzo dużo innych zalet. Po pierwsze, blog jest narzędziem uniwersalnym, sprawdza się zarówno dla firm działających na rynku B2B jak i B2C. Po drugie, nie generuje wysokich kosztów. Po trzecie, buduje wizerunek eksperta i zmniejsza dystans pomiędzy firmą, a klientem. A to tylko kilka z wielu zalet bloga, które także mnie przekonały do tego, by założyć swój firmowy blog. Mam nadzieję, że przekonają również Was.