Pozycjonowanie sklepów internetowych
Szukasz specjalisty
SEO dla swojego sklepu?
Mam na imię Adam i od ponad 8 lat optymalizuję i pozycjonuję strony i sklepy internetowe. Pomagam e-commercom pozyskiwać ruch z wyszukiwarki Google oraz zwiększać liczbę konwersji / zamówień. Audytuję, optymalizuję i pozycjonuję sklepy. Prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś poprawić jego widoczność w wyszukiwarce? Dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów? Zacząć sprzedawać więcej? Jeśli chciałbyś zlecić mi optymalizację swojego sklepu, to zapraszam do kontaktu.
Sprawdź, jak wygląda proces optymalizacji
i pozycjonowania strony w moim wykonaniu
CO OFERUJĘ?
AUDYT
Czego i jak szukają Klienci?
Współpracę w zakresie optymalizacji i pozycjonowania sklepu internetowego zaczynam zawsze od pogłębionego audytu sklepu, który ma za zadanie wskazać obszary strony wymagające poprawy. Oceniam ją pod kątem szeregu czynników technicznych, które wpływają na widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce. Analizuję sposób w jaki potencjalni klienci sklepu szukają w Internecie produktów, które oferuje. Przedstawiam strategię optymalizacji i pozycjonowania sklepu.
STRATEGIA
Jak sięgnąć po więcej?
Na bazie audytu strony formuję zwykle dwie sugerowane przez mnie strategie optymalizacji i pozycjonowania dla Twojego sklepu internetowego. W zależności od potrzeb, ale i możliwości finansowych Klienta mogę również rozłożyć pracę na poszczególne etapy realizowane w każdym kolejnym miesiącu. Zawsze mam na celu osiągnięcie jak największych korzyści dla Klienta.
OPTYMALIZACJA
Jak dać się znaleźć?
Optymalizacja sklepu internetowego to pierwszy krok w stronę poprawy widoczności sklepu w Internecie. To także etap niezbędny dla efektywnego pozycjonowania sklepu internetowego. Optymalizacja sklepu internetowego zwykle rozpoczynam od struktury sklepu, staram nadać się jej najbardziej efektywny dla SEO kształt. W kolejnych krokach modyfikuję zawartość stron produktów i kategorii, by jeszcze lepiej dopasować je do zapytań użytkowników / potencjalnych klientów.
POZYCJONOWANIE
Budowa autorytetu strony.
Pozycjonowanie sklepu internetowego opiera się na pozyskiwaniu linków prowadzących do strony sklepu i poszczególnych jego podstron. Pozyskiwane linki pochodzą z innych mocnych stron internetowych. Najmocniejsze linki pochodzą z artykułów publikowanych w prasie internetowej, serwisach informacyjnych, prasie branżowej. Linki o mniejszej mocy pochodzą z katalogów firmowych, katalogów stron, komentarzy na forów. W ramach pozycjonowania zdobywamy linki z wszystkich wymienionych wyżej źródeł. Sukces pozycjonowania sklepu internetowego opiera się na dobrze dobranej strategii i wyważeniu rozkładu autorytetu linków na poszczególne podstopny. W ramach współpracy przygotowuję treści publikowanych artykułów.
Nazywam się Adam Kuśmierczyk. Od 8 lat zajmuję się optymalizacją i pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych
Chcesz zacząć sprzedawać więcej? Daj się znaleźć nowym klientom.
Porozmawiajmy.
Zleć bezpłatną wycenę
Co analizuję?
Audyt zawsze obejmuje
poniższe elementy
Krok 1.
LINKOWANIE WEWNĘTRZNE
Badam strukturę drzewa kategorii. Proponuję zmiany, które mają za zdanie ułatwić robotom wyszukiwarki dotarcie do wszystkich treści serwisu. Sprawdzam strukturę linków do podstron kategorii i produktów pod kątem przepływu tzw. link juice (mocy linków). Odpowiednio zaprojektowana nawigacja sklepu internetowego to kamień węgielny pozycjonowania sklepu w wyszukiwarce. Podpowiadam także najlepsze w danej sytuacji metody linkowania wewnętrznego, które mają na celu poprawę długości sesji użytkowników i wzrost konwersji.
Krok 2.
Meta tagi
Optymalizacja sklepu internetowego to w dużej mierze dbałość o najmniejsze szczegóły każdej pojedynczej podstrony kategorii czy produktu. W ramach optymalizacji sklepu przygotowuję i modyfikuję meta title i meta description, tagi witryny. Dbam o zachowanie prawidłowej architektury nagłówków oraz strategię relacji nagłówków między sobą. To właśnie od kształtu tagów zależy w dużej mierze to jak wygląda link do sklepu pojawiający się na liście wyników wyszukiwania. Szczególnie istotne jest więc to by nagłówek spełniał jak najlepiej funkcje SEO jak i budził zainteresowanie odbiorców.
Krok 3.
Adresy URL
Kształt adresu URL sklepu to kolejny absolutnie podstawowy aspekt optymalizacji, który ma wpływ na późniejsze pozycjonowanie sklepu internetowego. Adres URL powinien dawać użytkownikom jasną informację o tym jakie treści mogą znaleźć po kliknięciu w link. Optymalizacja adresów URL to także działania, które mają na celu wskazanie adresów, które nie powinny być indeksowane przez roboty wyszukiwarki takie jak np. dynamiczne URL.
Krok 4.
Mapa XML
Mapa XML sklepu internetowego, to zbiór informacji o podstronach sklepu. Ułatwia robotom Google, które indeksują strony sklepów, dostęp do poszczególnych zasobów sklepu. Jej bieżąca aktualizacji i modyfikacja przyspiesza indeksację nowych zasobów strony, jak i penalizację tych, które chcemy z różnych powodów ukryć.
Krok 5.
Optymalizacja treści
Optymalizacja treści sklepu internetowego pod kątem odpowiednich słów kluczowych, to zadanie, które realizować trzeba na kilku frontach. Kluczowy jest wybór najbardziej odpowiednich słów kluczowych, na których oprze się struktura drzewa kategorii oraz strategia optymalizacji poszczególnych podstron kategorii i produktów. Pamiętać przy tym musimy, że użytkownicy szukają w sieci nie tylko produktów, ale także sposobów rozwiązania swoich problemów. Dlatego też, niemniej ważne jest tworzenie i publikowanie treści, które w pierwszym odczuciu nie mają charakteru sprzedażowego, odpowiadają na tzw. długi ogon słów kluczowych. Tego rodzaju treści budują zasięg sklepu a przy tym finalnie mogą przełożyć się na wzrost sprzedaży.
Krok 6.
Drzewo kategorii
Analiza drzewa kategorii to kolejny priorytetowy aspekt optymalizacji sklepu, który w przyszłości bardzo mocno rzutuje na pozycjonowanie sklepu internetowego. Analiza słów kluczowych oraz prawidłowe ułożenie drzewa kategorii wpływa nie tylko na poprawę standardów SEO, ale również zwiększa intuicyjność sklepu w oczach użytkownika. Chaotyczne konstrukcje drzew kategorii utrudniają użytkownikom poruszanie się po sklepie, a przez to negatywnie oddziaływają na statystykę uzyskiwanych konwersji.
Krok 7.
Linki przychodzące
Analiza linków pochodzących z innych stron, które kierują do sklepu internetowego jest de facto analizą zewnętrznych czynników związanych ze sklepem. Zbadanie jakości i liczby pozyskanych w całej historii sklepu linków ma za zdanie wykryć te linki, które niekorzystnie wpływają na autorytet sklepu.
Krok 8.
Kanibalizacja słów kluczowych
Analizuję nie tylko celowość wybranych słów kluczowych, ale także ich rozmieszczenie na stronie internetowej. Zbytnie nagromadzenie podobnych słów kluczowych na kilku stronach może dać efekt odmienny od zakładanego. Kanibalizacja słów kluczowych, to nakładanie się na siebie stron zoptymalizowanych na podobne hasła. Sytuacja ta utrudnia pracę bootom wyszukiwarki. Nie wiedzą one, którą ze stron powinny wyświetlić w wynikach wyszukiwania, a przez to mogą nadać jej niższą ocenę.
Co ponad SEO?
Optymalizacja konwersji
Optymalizacja konwersji to działania mające na celu wygenerowanie jak największej sprzedaży wśród użytkowników, którzy już weszli na stronę sklepu. Analizuję jak użytkownicy postrzegają stronę, co im przeszkadza w dokonywaniu zakupów. Proponuję zabiegi, które mają na celu uproszczenie procesu zakupowego, a przez to pozyskanie większej sprzedaży.
Analiza rentowności
Sprzedaż w sklepie internetowym nie sprowadza się tylko i wyłącznie do pozyskiwania nowych klientów. Szczególnie w sklepach, gdzie mamy do czynienia z dużym wolumenem sprzedaży ważna jest bieżąca analiza rentowności prowadzonych działań w odniesieniu do konkretnych produktów. Analizuję sprzedaż i podpowiadam kierunki modyfikacji założeń kampanii reklamowej.
Odzyskiwanie utraconych koszyków
Brak finalizacji stworzonych koszyków zakupowych to problem, z którym boryka się większość sklepów internetowych. Nie każda z osób, które znajdą się w tzw. koszyku finalizuje transakcję. Jeśli mała jest liczba użytkowników, którzy złożyli zamówienie w stosunku do liczby użytkowników, którzy znaleźli się w koszyku sklepu, to sklep ma problem utraconych koszyków. Badania pokazują, że wdrożenie dodatkowych rozwiązań remarketingowych pozwala na odzyskanie nawet 20-25% utraconych wcześniej zamówień. Liczba ta może bardzo mocno wpłynąć na rentowność sklepu. Budujemy strategie remarketingu nastawione na odzyskiwanie utraconych koszyków oparte o systemy remarketingu Google jak i autorskie rozwiązania.
Kampanie Google Ads
Właścicielom sklepów, którzy oczekują bardzo szybkich efektów polecam kampanie reklamowe w Google Ads. Tworzę kampanie reklam tekstowych (wyświetlających się nad organicznymi wynikami wyszukiwania). Konfiguruję kampanie produktowe w Google Merchant Center, które pokazują produkty w specjalnych boxach reklamowych. Projektuję kampanie remarketingowe – graficzne, jak i reklamy w poczcie Gmail.
Google Merchant Center
Dziś każdy szanujący się sklep internetowy po prostu musi mieć kampanię produktową w systemie Google Merchant Center. Umożliwia to wyświetlanie ofert produktów na liście wyników wyszukiwania, która pojawia się nad wynikami organicznymi. To sposób na przejecie użytkownika zanim kliknie on w jakikolwiek link organiczny. Google Merchant Center ma dziś ogromny udział, przepływają przez niego miliony użytkowników każdego dnia. Twojego sklepu nie może tam nie być.
Google My Business
Wizytówka w Google My Business to kolejne miejsce gdzie lokować możesz swoje produkty. Wizytówkę powiązać możesz z kontem Google Merchant Center i sprzedawać swoje najlepsze produkty nawet poprzez mapy Google.
Copywriting dla e-commerce
Sklep internetowy jak każda strona nie może funkcjonować bez warstwy komunikacyjnej – haseł, komunikatów, opisów kategorii, produktów, tekstów na blogu. Wszystko to możemy dla Ciebie przygotować lub wspierać Cię w tworzeniu treści zoptymalizowanych pod kątem słów kluczowych.
Zleć mi audyt swojego sklepu
Chcesz poprawić widoczność swojego sklepu w wyszukiwarce, ale nie wiesz od czego zacząć? Zleć mi audyt swojego sklepu. Wskażę Ci co według mnie wymaga poprawy, jak poprawić dany element, a także jaką strategię optymalizacji i pozycjonowania i dlaczego właśnie taką powinieneś/powinnaś obrać. Audyt sklepu wykonuję odpłatnie. Nie zobowiązuje on jednak do podjęcia dalszej współpracy ze mną. Jeśli moja propozycja Ci się nie spodoba to możemy w tym miejscu zakończyć. Jeśli będziesz chciał wdrażać zalecenia audytu, to możesz zrobić to także samodzielnie, konsultując jedynie szczegóły ze mną. Porozmawiajmy o Twoim sklepie.