MrOptim.pl

Jak pisać teksty pod SEO z AI?

AI od pierwszego dnia, gdy pokazała się światu, robi furorę w wielu branżach. Nic dziwnego, bo obecne AI automatyzują kilka bardzo nielubianych zadań – m.in. pisanie tekstów. Każdy z nas, z pomocą AI, może dziś w kilka minut stworzyć unikalny tekst opisu produktu, usługi, wpis na bloga, nierzadko dużo bardziej poprawny stylistycznie niż gdyby napisał go sam. Wiele firm stosuje je by pisać teksty SEO. Czy teksty tworzone przez AI na potrzeby SEO mają jakąś wartość? Co zrobić by tekst pod SEO napisany przez AI był skuteczny? Jak robić to jak najlepiej?

Nie działa? Oglądaj na YouTube – https://www.youtube.com

Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!

subskrybuj-MrOptim

 

Krok 1. Research słów kluczowych

Jeśli chcesz napisać skuteczny tekst pod SEO, to musisz wiedzieć jakich słów kluczowych użyć. Możesz optymalizować artykuł w oparciu o najpopularniejsze słowa kluczowe albo niszowe słowa kluczowe, w którym widzisz swoją szansę. To jaką strategię wybierzesz zależy tylko od Ciebie. Skąd pozyskać o tym jakich słów kluczowych użyć i jakie zasięgi mają poszczególne słowa kluczowe? Można to zrobić po części bez kosztowo, ale dobry research zapewnią Ci tylko narzędzia, za które trzeba zapłacić.

Google Search Console

To darmowe narzędzie, które monitoruje Twoją stronę. W zakładce Skuteczność, dowiesz się z niego jakie hasła wpisują osoby, które odwiedzają Twoją stronę.

Google Auto Suggest Keyword Tools

Podpowiedzi od Google, które wyświetlają się gdy wpisujemy zapytanie w wyszukiwarkę. Są to po prostu najczęściej wpisywane zapytania. To skarbnica wiedzy.

Google Ads

Posiadając aktywną kampanię możesz skorzystać z Keyword Plannera, który powie Ci ile razy w miesiącu wyszukiwane jest każde słowo kluczowe o jakie zapytasz. Keyword Planner podpowie Ci także inne podobne słowa, które warto przemyśleć.

Senuto

Funkcja Analiza Konkurencji pozwala na podglądanie tego na jakie słowa kluczowe pokazują się Twoi konkurencji. Wystarczy wpisać domenę firmy by system wyświetlił listę słów kluczowych, na które pokazuje się dana strona w wyszukiwarce, na której pozycji się znajduje i  informację o tym jak często wyszukiwane jest każde słowo.

Ahrefs, Moz

Posiada podobne rozwiązania i często dużo dokładniejsze statystyki, ale są to narzędzia droższe. Niemniej dają wszystkie informacje potrzebne do szeroko zakrojonej optymalizacji strony.

Krok 2. Stworzenie struktury artykułu

Etap ten zaczynam zwykle od analizy artykułów, które wyświetlają się w pierwszej 10 wyników wyszukiwania, w odpowiedzi na 2-3 najpopularniejsze słowa kluczowe. Po pierwsze, analizuję to jakie posiadają śródtytuły i czego dotyczą treści poszczególnych akapitów. Robię listę atrakcyjnych śródtytułów.

Po drugie, do stworzonej w ten sposób listy dorzucam pytania, które podpowiada mi Google Suggested.

Po trzecie, z zebranych śródtytułów tworzę logiczną strukturę nagłówków. Teraz pozostaje mi tylko napisać do każdego tekst.

Kampanie Google Ads Białystok MrOptim

Specjalista SEO. Optymalizacja SEO stron internetowych i e-sklepów. Sprawdź mnie.

 

Krok 3. SEO Copywriting z AI

W tym właśnie korku wchodzi sztuczna inteligencja. Etap ten to po prostu zlecenie AI napisania treści poszczególnych akapitów, jeden po drugim. Można to zadanie wykonać na wiele sposobów.

Po pierwsze, możesz napisać prostego prompta, zlecając AI napisanie tekstu na dany tematy „wyrażony w śródtytule”.

Po drugie, prompt taki możesz uzupełnić prompt i kazać AI wpleść w tekst konkretne słowa kluczowe. Tu sugerowałbym nie przesadzać i wskazać jedno, góra dwa słowa.

Po trzecie, możesz nakarmić AI tekstami z Internetu, który uważasz za najciekawszy i kazać sztucznej inteligencji by napisała na jego bazie unikalny tekst do poszczególnych akapitów z uwzględnieniem konkretnych słów kluczowych.

Krok 4. Korekta przez człowieka

W mojej ocenie tekst AI jest dobrą formą wyjściową, którą musisz rozbudować by finalnie uzyskać tekst o stosunkowo wysokiej jakości. Co modyfikować?

Po pierwsze, wstęp. Wstęp to element tekstu, który najczęściej czytamy, nawet jeśli nie zdecydujemy się finalnie na lekturę treści. Wstęp, czy też zajawka, musi być w mojej ocenie napisany przez człowieka, bo to człowiek jest w stanie spojrzeć na temat przekrojowo i już we wstępie uwypuklić lub podkreślić najważniejsze elementy.

Po drugie, puenty. AI robi to po prostu słabo. Sam z siebie nie stawia ciekawych pytań. Raczej słabo skupia zainteresowanie. Warto dodać własne puenty w kilku kluczowych miejscach tekstu oraz w podsumowaniu.

Po trzecie, merytoryka. Warto wzbogacić tekst napisany przez AI o ciekawe fakty, dane, czy opinie. Można wpleść je pomiędzy zdania stworzone przez AI. Możesz dodać swoje własne akapity.

Po czwarte, musisz pamiętać, że AI się po prostu myli i ucieka od stronniczości. Korekta zdań nieprawdziwych i tych, które zaburzają cel tekstu jest po prostu konieczna.

Jak bardzo powinieneś ingerować w tekst napisany przez AI? Im więcej tym lepiej. Traktuj go jako asystenta, który robi za Ciebie najgorszą robotę. Oczywiście proces ten możesz uprościć prosząc by to AI samo zaproponowało strukturę nagłówków i słowa kluczowe, a potem napisał tekst. Sprowadzić wszystko do jednego prompta. Oczywiście AI napisze CI tekst, i to całkiem dobry stylistycznie, ale jego optymalizacja pod SEO nie będzie opierać się na dogłębnej analizie danych, nie będzie to tekst stworzony dla ludzi, a stricte pod wyszukiwarki. Można to po prostu zrobić lepiej, ale trzeba zainwestować swój czas. Ja właśnie poprzez szczegółową analizę danych i korektę maksymalizuję efekty optymalizacji tekstu, pomagając AI napisać jak najbardziej efektywną treść.

Sprawdź inne posty na moim blogu: