MrOptim
logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus, ut hendrerit mi pulvinar vel. Fusce id nibh

Mobile Marketing

Pay Per Click (PPC) Management

Conversion Rate Optimization

Email Marketing

Online Presence Analysis

Fell Free To contact Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus

1-677-124-44227

info@your business.com

184 Main Collins Street West Victoria 8007

Top

Jak pisać tytuły pod SEO?

Jak pisać tytuły pod SEO MrOptim 34

Jak pisać tytuły pod SEO?

Dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO tytuł, to jeden z podstawowych i niezbędnych elementów, które musisz mieć na uwadze, jeśli chcesz by Twój tekst i Twoja strona mogła walczyć o jak najlepszą pozycję w wyszukiwarce. Tytuł pomaga wyszukiwarce zrozumieć o czym jest dana treść, dana strona, a także pozwala poprawnie ją skategoryzować. Dobry tytuł przyciąga uwagę użytkowników i zachęca ich do kliknięcia. Dlatego też dziś przypomnę Ci kilka zasad, o których powinieneś pamiętać tworząc tytuły dla swoich treści.

Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!

subskrybuj-MrOptim

Długość tytułu

Musisz pamiętać, że tytuł pokazujący się w wyniku wyszukiwania ma określoną długość. Jeśli ją przekroczysz, to zwyczajnie nie będzie wyświetlać się w całości. Unikaj więc długich tytułów. Tworząc tytuły dla swoich treści staraj się nie przekraczać 70 znaków ze spacjami, najlepiej gdyby Twoje tytuły oscylowały w okolicy 65 znaków.

Słowa kluczowe w tytule

Z punktu widzenia SEO tytuł musi zawierać słowo kluczowe, na którym najbardziej Ci zależy. Osobiście proponuję jednak byś nie przesadzał z ilością słów kluczowych w tytule. Najlepiej będzie jeśli w tytule zawrzesz jedno słowo kluczowe lub 2 bardzo do siebie zbliżone np. pozycjonowanie stron www, pozycjonowanie stron internetowych.

Jak szukać słów kluczowych?

Istnieją w internecie narzędzia, które pomagają w wyszukiwaniu słów kluczowych, zarówno tych najpopularniejszych jak i tych niszowych, bardziej rozbudowanych. Osobiście polecam Ci trzy z nich.

Keyword Planner – narzędzie Google, które korzysta ze statystyk wyszukiwarki. Za jego pomocą możesz wyszukać najpopularniejsze słowa kluczowe związane z danym tematem, a także dowiedzieć się jaka byłaby stawka za kliknięcie, gdybyś chciał na dane słowo reklamować się w ramach kampanii Ads. Niestety obecnie jest ono dostępne tylko dla osób, które posiadają na swoim koncie aktywną kampanię Google Ads.

Ubersuggest – to darmowe narzędzie, które możesz z powodzeniem stosować zamiast Keyword Plannera. Po wpisaniu przez Ciebie wybranego hasła otrzymasz bardzo długą listę propozycji słów kluczowych bliższych jak i bardziej odległych od tematu.

Sugestie wyszukiwarki – to podpowiedzi jakie pojawiają się w czasie rzeczywistym w oknie wyszukiwarki, w momencie kiedy zaczynamy wpisywać swoje zapytanie. Są to zwykle propozycje najbardziej popularnych zapytań związanych z danym tematem.

Podobne wyszukiwania – znajdziemy je na 1 stronie wyników wyszukiwania pod ostatnim wynikiem. Tak jak w przypadku sugestii wyszukiwarki są to propozycje serwowane na bazie popularnych wyszukiwań innych użytkowników.

Nieco więcej sposobów na to jak szukać słów kluczowych znajdziesz w osobnym wideo, link do niego znajdziesz też w opisie pod filmem.

Metody tworzenia tytułów

Zwane też formułami copywriterskimi, a więc pomysły na to jak zbudować. Jest ich sporo, ale dziś podam Wam moje ulubione.

Clickbity – mimo bardzo złej opinii jaka panuje o clickbitach w sieci, wg mnie nie powinniśmy ich zupełnie unikać. Intrygujące tytuły, które kuszą by w nie kliknąć, faktycznie mogą przekładać się na ruch na stronie np. „MrOptim zdradza swój sekretny sposób pozycjonowania stron”. Problemem clickbitowych nagłówków jest to, że bardzo często przesadzamy z tytułem, tworząc bardzo barwne nagłówki dla mało ciekawych tekstów, które nie dają tego co obiecują w tytule. Takie teksty generują niski czas odwiedzin strony. Testując clickbity warto stale monitorować ich współczynnik odrzuceń w Google Analyticsie.

Listy – np. 10 skutecznych technik pozycjonowania stron w 2018 roku. Listy mają kilka zalet. Po pierwsze, informują nas o tym, że teksty, które się pod nimi kryją , są dobrze zorganizowane, podzielone na pomniejsze wątki, a przez to łatwo będzie się je przyswajać. Po drugie, tytuł w formie listy, pomaga nam pozornie oszacować długość tekstu, który kryje się za tytułem. Co ciekawe okazuje się, że nieparzyste listy przyciągają o 20% więcej uwagi, niż parzyste.

Jak… (coś zrobić) – u postaw takich tytułów zwykle leży podobnie brzmiące zapytanie o dużej popularności w wyszukiwarce. Tego rodzaju tytuły idealnie odpowiadają na dane zapytanie np. Jak samodzielnie pozycjonować stronę internetową?

Podsumowania – np. Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu stron. Zwykle, kryją zestawienie informacji, których lektura oszczędza nasz czas.

Cechy tytułu

Na koniec musisz pamiętać o kilku prostych zasadach, którymi powinieneś kierować się zawsze.

Prostota –nie bój się prostych tytułów, nie komplikuj swoich tytułów, nie szukaj na siłę. Bardzo popularne jest myślenie, że tytuł musi być wyszukany. Spójrz na tytuł tego odcinka. Mogłem go przecież nazwać – Jak pisać tytuły pod SEO, które pomogą Ci odnieść sukces w Google. Tylko po co? Zakładam, że oczekujesz ode mnie konkretów, a nie obietnic.

Unikalność – nie dubluj nagłówków konkurencji. Każdy tytuł jak tworzysz do internetu powinien być niepowtarzalny.

Przydatność – przede wszystkim pamiętaj, że twój tytuł musi odpowiadać na potrzebę użytkownika. Ta idea powinna kierować Tobą za każdym razem kiedy zastanawiasz się nad tytułem dla swoich treści. To bowiem dzięki użytkownikom zarabiasz, stajesz się popularny, czy odnosisz sukces.

Podobne wpisy: