MrOptim.pl

Jak znaleźć się w answer box?

Nie wiem czy wiesz, ale pozycja numer jeden nie zawsze jest pierwszym wynikiem wyszukiwania. Słyszałeś o pozycji numer zero? Nie, nie przesłyszałeś się, pozycji numer zero. Korzystając z Google, od pewnego czasu możesz zauważyć, że w odpowiedzi na bardzo konkretne zapytania przed wynikami wyszukiwania pojawiają się boxy zawierające treść, która jest odpowiedzią na to właśnie pytanie. To właśnie jest wynik numer zero, zwany answer boxem, czyli po polsku ramką odpowiedzi. Jeśli już się z nimi spotkałeś i się zastanawiasz jak działają, to dziś opowiem Ci o tym jak zwiększyć swoje szanse na to, by się w nich znaleźć, a tym samym wykorzystać je w promocji swojej treści w sieci.

Zobacz całą treść na YouTube

Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!

subskrybuj-MrOptim

 

Nie możesz teraz oglądać? Nic straconego – posłuchaj podcastu!

Czytaj cały wpis. Miłej lektury.

Czym jest answer box?

Na początek odpowiedzmy sobie na pytanie, czym w ogóle jest answer box. Jak wiesz, za każdym razem gdy zadasz Google jakieś pytanie, przeszukuje on treści stron w swoim indexie, by przedstawić ci listę odpowiedzi. Dla niektórych zapytań zadanych wyszukiwarce (o tym jakie to są zapytania powiem za chwilę), Google może wyświetlić wynik w postaci całego fragmentu treści, zaciągniętego bezpośrednio z konkretnej strony, który pojawia się nad wszystkimi wynikami wyszukiwania. To jest właśnie answer box, który zwykle składa się z fragmentu treści, adresu url i tytułu strony.

Jak pokazują badania, obecnie answer boxy pojawiają sięw odpowiedzi na 9% zapytań w USA. Z punktu widzenia SEO najistotniejsze jest to, że nie zależą one od pozycji danej strony na liście wyników wyszukiwania. Najczęściej są to fragmenty pochodzące ze stron znajdujących się na pozycjach 1-5, ale równie często znaleźć możesz też pochodzące z dużo bardziej odległych pozycji, również z drugiej strony wyników wyszukiwania. To czyni answer box świetnym narzędziem pozycjonowania.

Kampanie Google Ads Białystok MrOptim

Specjalista SEO. Optymalizacja SEO stron internetowych i e-sklepów. Sprawdź mnie.

 

Kiedy się pojawia?

Answer boxy pojawiają się w odpowiedzi na precyzyjne pytania, np.

  • fakty
  • definicje
  • przepisy
  • informacje zdrowotne
  • DIY
  • zestawienia/porównania
  • tabele

i wiele innych, których nie sposób nawet wymienić. Z całą pewnością są to jednak pytania, które zaczynają się do słów:

  • kto?
  • co?
  • jak?
  • gdzie?
  • kiedy?
  • dlaczego?
  • ile?

Skąd brać pytania?

Pomocne przy wyszukiwaniu pytań, na jakie mógłbyś powalczyć o to, by znaleźć się w answer boxach, będą popularne narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych, np. Ahrefs, niestety zwykle płatne. Jeśli zależy ci na darmowych rozwiązaniach, to podpowiedzi szukałbym w wynikach wyszukiwania, a dokładniej w podobnych wyszukiwaniach Google, które pojawiają się pod nimi lub sugestiach wyszukiwarki pojawiających się w trakcie wpisywania zapytania.

Jak zwiększyć swoje szanse?

  1. Wyraźna odpowiedź – przygotuj treści, które wyraźnie odpowiadają na konkretne pytanie
  2. Analiza konkurencji – jeśli na dane zapytanie pojawia się już treść w answer boxie, to pamiętaj, że musisz napisać lepszą
  3. Pytanie w tytule – powtórz pytanie w tytule akapitu
  4. Formatowanie pytania  <H1>/<H2> – zawrzyj pytanie w tytułach lub śródtytułach oznaczonych znacznikami <H1> lub <H2>
  5. Odpowiedź w jednym akapicie – odpowiedź zmieść w jednym akapicie, spraw by Twoja odpowiedź miała około 30-40 słów
  6. Odpowiedź pod pytaniem – dodaj odpowiedź bezpośrednio pod pytaniem
  7. Formatowanie akapitów – pamiętaj by poprawnie sformatować akapity znacznikami <p>
  8. Klarowny kod strony – zadbaj o to, by kod html strony zawierającej odpowiedź był klarowny, jeśli trzeba, przebuduj go, usuń z niego zbędne elementy
  9. Odpowiednie formatowanie treści – zadbaj o odpowiednie sformatowanie treści w tabelach w kodzie strony <table> oraz wyliczeń i punktów znacznikami <li>
  10. Zdjęcia – dodaj zdjęcia i wszystkie inne formaty, które pomagają odpowiedzieć na dane pytanie, czynią twoją odpowiedź lepszą
  11. Przycisk call to action (wezwanie do działania) – szczególnie jeśli twój box ma powodować konkretne działanie, np. pobranie pliku PDF czy oprogramowania
  12. Strona FAQ – jeśli nie bardzo widzisz szanse na logiczne dodanie nowych treści na swoją stronę, to pomocne może być stworzenie strony z najpopularniejszymi pytaniami dotyczącymi realizowanej przez Ciebie tematyki

Oczywiście nie są to porady, które sprawią, że treści z Twojej strony na pewno znajdą się w answer boxach. Google decydując o tym co się w nich znajdzie, ocenia też szereg innych czynników takich, jak np. zaangażowanie Twoich użytkowników, średni czas odwiedzin twojej strony i ich głębokość. Jeśli jednak Twoja strona znajduje się w pierwszej 10 czy 20 wyników wyszukiwania w odpowiedzi na dane pytanie, to warto tymi prostymi i tanimi metodami zwiększyć jej szanse na wskoczenie także do answer boxów.

Podobne wpisy: