MrOptim.pl

Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma – Google My Business

Google Moja Firma to niezwykle skuteczne narzędzie, które może pomóc twojej firmie zaistnieć w lokalnych wynikach wyszukiwania. Szczególnie, jeśli prowadzisz biznes lokalny. Nieważne czy jest to kawiarnia, gabinet dentystyczny, kancelaria prawna, czy też sieć placówek rozrzuconych po różnych miastach w kraju, to w każdym z tych przypadków kierujesz przecież swoje działania promocyjne na pozyskiwanie klientów, którzy zlokalizowani są w twojej okolicy.

Zobacz całą treść na YouTube!

Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!

subskrybuj-MrOptim

Nie możesz teraz oglądać? Nic straconego – posłuchaj podcastu!

Czytaj cały wpis. Miłej lektury.

Optymalizacja treści

Jeśli więc zależy ci na szybkim i skutecznym narzędziu, które pomoże ci pojawiać się zarówno w wyszukiwarce Google jak i Mapach Google, powinieneś czym prędzej utworzyć swoje konto w Google Moja Firma. Optymalizacja wizytówki to więc relatywnie duży zysk w stosunku do poświęconego na to czasu. Najprościej ujmując, polega ona na jej prawidłowym uzupełnieniu. Nie mamy tu zbyt wielkiego pola do popisu, co jednak nie znaczy, że nie warto przemyśleć dokładniej tego, jakie informacje chcemy podać w naszej wizytówce.

Nazwa firmy

Przejdźmy więc do konkretów. Jednym z pierwszych pół do uzupełnienia jest nazwa naszej firmy. Oczywiście powinniśmy podać tutaj naszą nazwę, którą posługujemy się na co dzień. Zwróćmy przy tym jednak uwagę na jedną bardzo istotną kwestię. Szczególnie jeśli prowadzimy jednoosobową działalność gospodarczą, to nazwę naszej firmy często zaczyna i kończy nasze imię i nazwisko.  Jeśli naszą oficjalną nazwą jest np . Adam Kuśmierczyk Consulting, czy też P.H.U. Adam Kuśmierczyk, to powinniśmy się zastanowić, czy nie lepiej byłoby delikatnie ją zmodyfikować, by nieco lepiej oddawała istotę naszej działalności, np. Doradztwo marketingowe – Adam Kuśmierczyk, czy też Usługi kosmetyczne – Adam Kuśmierczyk. W ten sposób powiadamiamy naszych klientów jakie usługi świadczymy.

Kategorie

Pamiętajmy by wybierać kategorie, które są najbliższe prowadzonej przez nas działalności. Google czyta naszą wizytówkę. Gwarantuje to poprawne wyświetlenie wizytówki w wynikach organicznych w momencie kiedy użytkownik będzie szukał usług takich jak nasze.

Zdjęcia

Google pozwala nam dodać do naszej wizytówki określone typy zdjęć – zdjęcia na okładkę, logo, zdjęcia podczas pracy, zespołu, zdjęcia naszej firmy, czy produktów. Pamiętajmy by zdjęcia, które dodajemy zawsze były wysokiej jakości. W zależności też od rodzaju działalności świadczonej przez naszą firmę warto zadbać o zdjęcia, które ułatwiają dotarcie do naszego lokalu – np. z zewnątrz lokalu, czy też pokazują czego możemy spodziewać się po wejściu do środka.

Dane adresowe

Dane, które możemy dodać to:

  • adres firmy – ważne by był jak najdokładniejszy, nie zaszkodzi wpisać np. nazwę dzielnicy, w której świadczymy usługi; im więcej konkretnych informacji tym lepiej
  • telefon kontaktowy
  • adres strony internetowej
  • godziny pracy naszego punktu

Dane te powinny być zgodne z danymi, które publikujemy na naszej stronie www, z którą wiążemy konto Google Moja Firma. Uzupełniając je dokładnie, ułatwiasz klientom dotarcie do swojej firmy jak i kontakt z tobą. Szczególnie w mobilnych wynikach wyszukiwania, klienci korzystający z naszej wizytówki mogą za pomocą jednego kliknięcia przejść do nawigacji czy wybrać twój numer telefonu. Pamiętaj też o tym, że możesz ustawić dodatkowe godziny otwarcia lub zamknięcia lokalu, co jest bardzo pomocne jeśli twoja firma pracuje również w niestandardowych godzinach.

Gdy już wypełnisz te dane, Google wyśle na twój adres kartkę z PIN-em, który służy do potwierdzenia i weryfikacji twojej wizytówki. Weryfikacji można tez dokonać telefoniczne, ale jest to możliwe wyłącznie jeśli posiadamy numer stacjonarny.

Kampanie Google Ads Białystok MrOptim

Specjalista SEO. Optymalizacja SEO stron internetowych i e-sklepów. Sprawdź mnie.

 

Czynniki rankingowe

Wizytówki Google Moja Firma wyświetlane są na bazie algorytmu, który dla każdego zapytania analizuje kilka czynników – trafność, odległość i rozgłos.

Trafność

Trafność to ocena przydatności naszej wizytówki jako odpowiedzi na pytanie użytkownika. Istotne jest więc, by w wizytówce znalazły się aktualne, kompletne i szczegółowe informacje o naszej firmie, które mogą pomóc lepiej zrozumieć Google naszą działalność i dopasować naszą wizytówkę do odpowiednich zapytań.

Odległość

Czyli jak daleko jest każdy potencjalny wynik wyszukiwania (w tym nasz) od lokalizacji użytkownika. Jeśli użytkownik nie określił lokalizacji w swoim zapytaniu, to wyniki będą wyświetlane w oparciu o to, co Google wie o jego aktualnej lokalizacji.

Rozgłos

Opiera się na informacjach, które Google ma o danej  działalności gospodarczej z zasobów sieci (tu niezwykle pomocne są linki kierujące do naszej witryny, nasze artykuły w prasie i wpisy w katalogach).

Komentarze/Opinie

Przejdźmy teraz do ostatniego elementu, który oficjalnie nie jest czynnikiem rankingowym,  ale wpływa na wiarygodność naszej wizytówki w Google – mówię tu o opiniach. Opinie podnoszą autorytet wizytówki, co jednak nie oznacza, że możemy nadużywać tej opcji wykorzystując ją nie do końca zgodnie z jej przeznaczeniem. Istnieje błędne przekonanie, że liczba opinii wpływa na ranking wizytówki. Niemniej jednak pozytywne rekomendacje od wartościowych klientów zawsze będą cenne zarówno dla Google jak i dla nas jako przedsiębiorców. Oto więc kilka podpowiedzi jak radzić sobie z opiniami.

  1. Postaw na jakość, a nie na ilość – zbyt duża liczba twoich opinii względem konkurencji źle wygląda i mimo wszystko może wskazywać na podejrzane działanie. Liczy się przecież średnia ocena, a ta w przypadku dużej ilości opinii może być gorsza od konkurencji, która ma dużo mniej opinii, ale lepszą ocenę. Warto wspomnieć też o niegdyś powszechnym procederze, kiedy to przy zakupie proszono klientów o wystawienie opinii w zamian za np. zniżkę, dziś wiemy już, że opinie pochodzące z jednego miejsca lub jednego IP mogą zostać odfiltrowane lub ukarane.
  2. Odpowiadaj na pozytywne opinie – zazwyczaj ograniczamy się do odpowiedzi tylko na negatywne opinie, kiedy nie zgadzamy się z nimi, a przecież większość opinii na naszym koncie jest pozytywna. Odpowiadając również na pozytywne opinie pokazujemy, że troszczymy się o naszych klientów i budujemy ich zaufanie.
  3. Reaguj na negatywy z głową – twoje odpowiedzi powinny być w miarę krótkie i dobrze przemyślane. Rozwlekłe wypowiedzi i dyskusje zwracają uwagę odbiorców, co nie jest ci do niczego potrzebne. Zawsze dawaj też unikalne odpowiedzi.

Wizytówka w Google jest doskonałym narzędziem promocji biznesu w internecie, ponieważ wizytówki zawsze pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania. Odpowiednio zoptymalizowane mogą bardzo mocno pomóc nam w promocji naszego biznesu, szczególnie jeśli chcemy trafić do klientów z naszej okolicy lub tych poszukujących usług takich jak nasze, przy pomocy z urządzeń mobilnych.

Podobne wpisy: