Blog firmowy to bardzo często kluczowy element strategii marketingowej firmy. Nic w tym dziwnego, gdyż spełnia on kilka bardzo ważnych zadań jednocześnie. Po pierwsze, blogi dostarczają nam wszystkim wysokiej jakości treści. Szczególnie te realizujące bardzo niszową tematykę są nie tylko źródłem informacji, ale też miejscem skupiającym specjalistów z danej branży. Po drugie, blog zdobywa średnio o 97% więcej naturalnych linków niż zwykła strona firmowa. To czyni bloga firmowego bardzo skutecznym narzędziem do pozycjonowania.
Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!
Wbrew temu co możemy przeczytać w wielu książkach o blogowaniu, by odnieść sukces nie wystarczy jedynie założyć bloga i pisać. Blog to bardzo jasno określona i przemyślana strategia, w której podstawą są wysokiej jakości treści, zaplanowane nie tylko pod kątem ich zawartości, ale również pozycjonowania w Google. Jak pisać teksty na bloga, które zajmą pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania?
Buduj długi ogon słów kluczowych
Dziś gęstość słów kluczowych nie ma już takiego znaczenia jak kiedyś, więc nie musicie na siłę starać się zawrzeć w tekście tego samego zwrotu kilkukrotnie. Dziś słowa kluczowe nie są priorytetem pozycjonowania, a jedynie wskazówką dla Google. Ich obecność jest jednak niezbędna, jeśli chcemy pojawić się w wynikach wyszukiwania na daną frazę.
Zamiast upychać na stronie te same słowa kluczowe, gdzie tylko się da, starajmy się z każdym kolejnym tekstem budować tzw. długi ogon słów kluczowych. Czyli rozbudowywać je, dodawać ich wariacje i synonimy. Jest to stosunkowo proste, jeśli twój blog realizuje wąską tematykę.
Twórz wartościowe treści i buduj autorytet
Analizując wytyczne Google dotyczące oceny wartości treści w internecie widzimy, że słowa kluczowe nie są aż tak ważne dla pozycjonowania jak zaangażowanie użytkowników odwiedzających nasz blog. Wysoka ocena strony wśród użytkowników przekłada się bowiem wprost proporcjonalnie na wysoką ocenę strony przez Google. Jak zbudować wartościowy blog? Postępujmy w myśl strategii Google zwanej z zangielskiego EAT – Wiedza, Autorytet, Wiarygodność (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness).
Jak to zrobić w praktyce?
- świeże treści: aktualności, komentarze, recenzje, zestawienia, wywiady
- mieszaj formaty: video, podcasty audio, infografiki (grafiki nie odwracają uwagi od tekstu – czynią go bardziej urozmaiconym)
- przyciągnij cenionych ekspertów
- ułatw dzielenie się treścią bloga swoim czytelnikom
Specjalista SEO. Optymalizacja SEO stron internetowych i e-sklepów. Sprawdź mnie.
Zadbaj o trafne meta opisy
Meta opis to treść pojawiająca się na liście wyników wyszukiwania Google wraz z linkiem do naszej strony. Paradoksalnie meta opisy to elementy, które najczęściej zupełnie pomijamy. Pozwalamy by system sam wybrał opisy, jakie wyświetli w wynikach wyszukiwania. Choć meta opisy nie wpływają na ranking stron w Google, to prawdą jest, że mają one ogromne znaczenie, bo to od ich trafności zależy, czy użytkownik kliknie w nasz link, czy też nie. Dobrze napisane meta opisy, poprawiają CTR bloga, a to z kolei przekłada się na jego pozycję w rankingu wyszukiwarki.
Niewielu blogerów wie jak pisać meta opisy, dlatego mamy dla nich szybki przewodnik.
Meta description:
- Długość 155-160 znaków (nie celujmy w górną granicę, pamiętajmy, że wynik wyszukiwania wyświetla się na wielu ekranach o różnej wielkości, lepiej by nasz opis nie był skrócony przez Google).
- Słowa kluczowe w treści opisu (dołączcie słowa kluczowe do meta opisów, pomogą wam pokazać, że wasza strona jest istotna dla wyszukiwanego hasła).
- Tylko oryginalne opisy (nie duplikujcie meta opisów dla kilku stron swojego bloga, jeśli zobaczą to użytkownicy w wynikach wyszukiwania to najpewniej wszystkie pominą).
Meta title:
- Długość optymalna 55 znaków.
- Najważniejsze słowo kluczowe (stwórzmy tytuł w oparciu o najważniejsze dla nas słowo kluczowe).
- Najtrafniejszy tytuł (sprawdź jakie tytuły mają twoi konkurenci w Google i stwórz najbardziej trafny tytuł, który będzie też odróżniał się i wybijał na tle reszty).