MrOptim.pl

Social media raport #10/16 – Facebook call-to-action, Youtube End Screen, Vine

Zdaję sobie sprawę, że nie każdy z was ma czas i możliwości, by dokładnie śledzić wszystkie doniesienia prasowe i dlatego pomyślałem, że takie szybkie miesięczne podsumowanie nowych funkcji, które pojawiły się w danym miesiącu w mediach społecznościowych, z pewnością was zainteresuje. Dziś będzie nieco o YouTubie, Facebooku I Twitterze.

Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!

subskrybuj-MrOptim

Zawiera treści sponsorowane

Na początek YouTube, który wraz z początkiem miesiąca dał użytkownikom możliwość podkreślenia swojej uczciwości i transparentności względem użytkownika poprzez dodanie oznaczenia do filmu o tym, że dany film zawiera treści sponsorowane. Będzie to wyglądać tak jak tutaj – w lewym dolnym rogu. Tak więc od teraz użytkownicy będą dokładnie wiedzieli, że film powstał przy współpracy z marką. Tak jakby to tej pory nie byli tego świadomi, no ale. Faktem jest natomiast to, że jest to na tę chwilę jedyna opcja i to sam YouTuber czy też właściciel kanału może zdecydować czy doda ją do filmu czy też nie.

Nowe ekrany końcowe

Drugą nową funkcjonalnością jaką od tego miesiąca oferuje YouTube jest możliwość dodania miniatury do ostatnich 20 sekund swojego video. Do tej pory trzeba było używać adnotacji i kombinować z ręcznie wstawianymi grafikami. Teraz za pomocą miniatury można będzie:

  • Promować swoje filmy – wybierając samodzielnie dowolny film lub listę odtwarzania ze swojego kanału lub też pozwolić by YouTube zrobił to za nas.
  • Zaprosić ludzi do subskrybowania swojego kanału.
  • Dodać grafikę z linkiem do swojej strony.
  • Promować inny kanał na YouTube.

Zmiany w przyciskach call-to-action

Facebook wdrożył w tym miesiącu kilka bardzo fajnych zmian, które dotyczą przycisków call-to-action, ułatwiających interakcję użytkowników z firmami. Zostały dodane nowe kategorie przycisków, a z nimi nowe możliwości:

  • Złóż zamówienie – pozwalający klientom na składanie zamówień
  • Zarezerwuj – który umożliwia rezerwację wizyty
  • Kup bilety – umożliwiający zakup biletów na wydarzenia.
  • Zobacz repertuar – dzięki któremu klienci mogą zobaczyć harmonogram wydarzeń

Jak na tę chwilę aktualizacje te działają w Stanach i zintegrowane są z serwisami takimi jak Delivery Slice, Home Advisor czy Ticketmaster, ale zapewne wraz z wdrożeniem aktualizacji w innych krajach pojawią się również inne serwisy lokalne.

Integracja z Messengerem

Facebook dodał też trzy nowe przyciski call-to-action, które zostały zintegrowane z aplikacją Messenger. Gdy ktoś kliknie na jeden z tych przycisków, stworzy nowy wątek Messenger.

  • Pobierz ofertę – za pomocą którego klienci mogą poprosić o ofertę usług
  • Rezerwacja – czyli prośba o rezerwację
  • Kup teraz – którego używać mogą wszystkie strony prezentujące swoje produkty w sekcji sklep

I ostatnia nowa funkcja na Facebooku, która dostępna jest dla wszystkich użytkowników, czyli tzw. rekomendacje od przyjaciół. Jeśli jesteśmy w nowym mieście, którego nie znamy, a chcemy kupić coś lokalnego, dobrze zjeść czy zrobić coś ciekawego, to możemy zapytać o to przyjaciół, którzy nie tylko mogą podpowiedzieć nam firmy, ale również zaznaczyć je nam na mapie.

Jak już wspomniałem, aktualizacje są już dostępne w USA, więc zapewne w niedługim czasie będziemy z nich mogli skorzystać również my.

Twitter rezygnuje z Vine

Na koniec smutna informacja. Twitter poinformował, że w ciągu kilku miesięcy całkowicie wygasi Vine, czyli aplikację umożliwiającą publikowanie 6-sekundowych filmów. Vine została kupiona przez Twittera w 2012 roku za 30 mln dolarów i miała około 200 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Do rezygnacji z Vine zapewne przyczynił się Snapchat czy Facebook Live. Co ważne filmy, które umieściliśmy na Vine będą wciąż dostępne.

Jeśli podobał wam się ten odcinek i chcielibyście zobaczyć takie podsumowanie również w następnym miesiącu, to dajcie łapkę w górę pod tym filmem, a jeśli chcecie otrzymywać powiadomienia o moich nowych filmach, to kliknijcie w ten czerwony przycisk obok. Pamiętacie, że znajdziecie mnie też na Facebooku, Twitterze i LinkedIn. Do zobaczenia w kolejnym odcinku MrOptim przy tablicy.