MrOptim.pl

Świąteczna checklista SEO

Za nami Black Friday i Cyber Monday, czyli dwa dni, które mają za zadanie wydłużyć świąteczny sezon zakupowy. Choć w naszym kraju od kilku lat robi się wszystko, by jak najszybciej obudzić w nas potrzebę świątecznych zakupów, to jednak wciąż to grudzień jest w wielu branżach miesiącem największej sprzedaży. Czy zoptymalizowałeś swoją stronę pod kątem tego sezonu? Musisz wiedzieć, że jest kilka kwestii, które mogą poprawić widoczność Twojego sklepu i asortymentu, który oferujesz w sezonie świątecznym. W tym odcinku pokażę Ci listę kilku elementów, na które powinieneś zwrócić uwagę przygotowując swój sklep na świąteczny sezon.

Oglądaj na YouTube!

Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!

subskrybuj-MrOptim

Stan zaindeksowania oferty     

Zaczniemy od rzeczy absolutnie podstawowych. Byś mógł cokolwiek sprzedawać poprzez wyszukiwarkę, musi ona najpierw widzieć twój towar, a więc zaindeksować go w swojej bazie. Pamiętaj, że jeśli czegoś nie ma w indeksie, to trudno będzie ci to sprzedać poprzez wyszukiwarkę. Sprawdź stan zaindeksowania swojej witryny i poszczególnych zakładek w Google Search Console, a jeśli go nie używasz, to zajrzyj do mapy witryny, sprawdź plik robot txt i inne ustawienia dotyczące indeksowania, które możesz mieć w panelu administracyjnym swojego sklepu, by upewnić się czy wszystko jest tak jak należy. Jeśli znajdziesz tam jakieś nieprawidłowości, popraw je. Pamiętaj, że korzystając z Google Search Console, możesz też zgłosić swoją poprawioną mapę strony do indeksowania, co może przyspieszyć cały proces.

Błędy 404

Poszukaj na swojej stronie błędów 404, czyli adresów URL stron, które utrzymywane są w indeksie twojej witryny, ale prowadzą do nieistniejących lub niedziałających podstron. Pomocne w szukaniu tych błędów jest wspomniane już wcześniej narzędzie Google Search Console. Jeśli z niego nie korzystasz, to możesz użyć np. oprogramowania Screaming Frog, które za darmo sprawdzi do 500 adresów URL na Twojej witrynie. Gdy twój sklep jest dużo większy, posiada kilka tysięcy produktów to warto rozważyć zakup wersji płatnej tego narzędzia lub poszukać osoby, np. na grupach SEO, która może wygenerować dla Ciebie taki raport za mała opłatą, z czym raczej nie powinno być problemu. Gdy znajdziesz już niedziałające adresy URL na swojej witrynie, to ustaw z nich przekierowania prowadzące do innych produktów o podobnej tematyce, które dobrze wypełnią tę lukę, będą dobrym zamiennikiem, albo zupełnie usuń te adresy URL z indeksu (dodaj info w pliku robot.txt by wyszukiwarka nie indeksowała tych adresów).

„Świąteczne” słowa kluczowe

Jest dużo słów kluczowych, które są przez większą część roku uśpione, a właśnie w sezonie świątecznym nabierają na znaczeniu. Takie słowa to np. „pod choinkę” „na prezent”, czy zwrot „na święta”, które tworzą frazy typu „zabawki pod choinkę”, „książka na prezent”, „telewizor na święta”. Pomyśl czy jesteś w stanie dodać te hasła do swoich produktów czy też użyć ich w nowych kartach produktów w twoim sklepie. Zadbaj o to, by hasła te pojawiły się w meta tytułach i meta opisach, jak i opisach na karcie produktu. Na ten temat był już kiedyś wpis, odsyłam Cię do niego – http://serwer1684429.home.pl/autoinstalator/wordpress6/samodzielna-optymalizacja-stron-w-google-on-page-seo/

Długi ogon słów kluczowych

W sezonie świątecznym długi ogon słów kluczowych może generować nam ogromną sprzedaż, jeśli tylko prawidłowo go wykorzystamy. To właśnie przed świętami szukając pomysłów na prezent, sięgamy do internetu. Wpisując takie pytania jak „Najlepszy prezent dla wędkarza”, „Co kupić kucharzowi pod choinkę” liczymy na podpowiedź ze strony wyszukiwarki. Dlatego też polecam ci, byś napisał kilka tekstów zawierających przewodniki po prezentach, złożone z oferowanych przez Ciebie produktów, kierowane do twojej grupy docelowej. Teksty najlepiej zamieść na swoim blogu lub w innej sekcji na stronie, gdzie publikujesz treści. Dobrym rozwiązaniem może być publikacja takich tekstów odpłatnie w popularnej prasie internetowej. Jak znaleźć taką prasę? Sprawdź jakie portale znajdują się wysoko na listach wyników wyszukiwania w odpowiedzi na podobne ubiegłoroczne hasła.

Kampanie Google Ads Białystok MrOptim

Specjalista SEO. Optymalizacja SEO stron internetowych i e-sklepów. Sprawdź mnie.

 

„Świąteczne” słowa kluczowe

Jest dużo słów kluczowych, które są przez większą część roku uśpione, a właśnie w sezonie świątecznym nabierają na znaczeniu. Takie słowa to np. „pod choinkę” „na prezent”, czy zwrot „na święta”, które tworzą frazy typu „zabawki pod choinkę”, „książka na prezent”, „telewizor na święta”. Pomyśl czy jesteś w stanie dodać te hasła do swoich produktów czy też użyć ich w nowych kartach produktów w twoim sklepie. Zadbaj o to, by hasła te pojawiły się w meta tytułach i meta opisach, jak i opisach na karcie produktu. Na ten temat był już kiedyś wpis, odsyłam Cię do niego – http://serwer1684429.home.pl/autoinstalator/wordpress6/samodzielna-optymalizacja-stron-w-google-on-page-seo/

Długi ogon słów kluczowych

W sezonie świątecznym długi ogon słów kluczowych może generować nam ogromną sprzedaż, jeśli tylko prawidłowo go wykorzystamy. To właśnie przed świętami szukając pomysłów na prezent, sięgamy do internetu. Wpisując takie pytania jak „Najlepszy prezent dla wędkarza”, „Co kupić kucharzowi pod choinkę” liczymy na podpowiedź ze strony wyszukiwarki. Dlatego też polecam ci, byś napisał kilka tekstów zawierających przewodniki po prezentach, złożone z oferowanych przez Ciebie produktów, kierowane do twojej grupy docelowej. Teksty najlepiej zamieść na swoim blogu lub w innej sekcji na stronie, gdzie publikujesz treści. Dobrym rozwiązaniem może być publikacja takich tekstów odpłatnie w popularnej prasie internetowej. Jak znaleźć taką prasę? Sprawdź jakie portale znajdują się wysoko na listach wyników wyszukiwania w odpowiedzi na podobne ubiegłoroczne hasła.

Świąteczne landing page

Innym sposobem na pokrycie słów kluczowych, o których już mówiłem w punktach 3 i 4 jest zbudowanie stron typu landing page, które mają za zadanie odpowiadać na to pytanie. Landing page mogą przyjmować różną postać. Mogą to być np. dodatkowe kategorie na twojej stronie skupiające różne produkty, ale dedykowane jakiejś grupie docelowej, mogą to być osobne strony, ale wg mnie najlepiej by były zintegrowane z Twoją witryną, tak by korzystały z jej mocy SEO. Co prawda, w tym roku może już być na to nieco za późno, zwłaszcza jeśli budowę tych stron musiałbyś komuś zlecić, ale w mojej ocenie jest to dobra opcja do rozważenia przed kolejnym sezonem.

Zoptymalizuj zdjęcia

Pamiętając jak mocno ostatnimi czasy Google pracowało nad wyszukiwarką graficzną, wprowadzając do niej nowe funkcje i możliwości, nie powinniśmy też zapominać o prawidłowej optymalizacji zdjęć dostępnych na naszej stronie. Mimo, że wyszukiwarka graficzna dopiero zyskuje popularność, to pamiętaj, że optymalizacja zdjęć pomaga także pozycjonowaniu Twoich produktów w wyszukiwarce tekstowej. Sam po sobie widzę, że coraz częściej szukam konkretnych produktów właśnie w wyszukiwarce graficznej oglądając dostępne tam oferty. Zadbaj więc o to, by w tytułach zdjęć i tekstach alternatywnych znalazły się słowa kluczowe i najważniejsze informacje o danym produkcie.

Tworząc tę krótką listę zależało mi na tym, by zwrócić twoją uwagę na kilka elementów, które możesz poprawić jeszcze przed sezonem świątecznym i pokazać kilka pól, na których warto powalczyć o miejsce na liście wyników wyszukiwania. Mam nadzieję, że przynajmniej z niektórych z nich uda Ci się skorzystać, jeśli nie w tym, to w kolejnym sezonie.

Podobne wpisy: