MrOptim.pl

Topical Authority – czym jest i jak może pomóc Ci w SEO?

Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie pojawia się wysoko w wyszukiwarce na dane słowo kluczowe, które to przecież masz na niej użyte. Rozwiązaniem może być analiza tzw. Topical Authority, czyli zbadanie tego jak dużym autorytetem w danej tematyce cieszy się Twoja strona. Jak samodzielnie zrobić taką analizę? Jak podnieść Topical authority swoich tekstów? Zapraszam na kolejny odcinek MrOptim przy tablicy.

Nie działa? Oglądaj na YouTube – https://www.youtube.com

Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!

subskrybuj-MrOptim

Czym jest Thopical authority?

Na początek kilka słów wyjaśnienia – czym jest Topical Authority i dlaczego warto się nim zainteresować robiąc SEO. Topical Authority to w praktyce wskaźnik informujący o tym jak mocno wyczerpujesz na swojej stronie dany topic, czyli wątek. Wątek to zwykle zbiór bardzo podobnych słów kluczowych, które łączy wspólny temat np. jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą. W ramach tego wątku / słowa kluczowe wyróżnić można kilka istotnych zapytań – krok po kroku, ile kosztuje prowadzenie, ile wynosi ZUS, ile trwa założenie.

Z drugiej strony pytanie to może być też częścią innego szerszego wątku o zakładanie firmy. W tym przypadku wątek będzie obejmować zapytani o to jak założyć działalność gospodarczą, ale również jak założyć spółkę, założenie firmy na etacie itd.

Topical authority to wypadkowa tego jak mocno podejmujemy dany wątek na swojej stronie internetowej, a tym samym na ile jest ona autorytetem w danym wątku. Przekłada się to bowiem bezpośrednio na SEO.

Prosta analiza Topical Authority

Jak zbadać Topical Authority w odniesieniu do jakiegoś słowa kluczowego?

Krok 1. Ocena własnej widoczności

Po pierwsze, musimy sprawdzić ile słów kluczowych jest istotnych dla naszego topicu, ma bliską korelacje z naszym słowem kluczowym. Najłatwiej wpisać to słowo w Google KeyWord Planner. Otrzymamy w ten sposób listę słów kluczowych powiązanych z tematem oraz to jak często pytają o nie użytkownicy. Słowa o widoczności rzędu 10-20 zapytań miesięcznie możemy odpuścić. Teraz musimy sprawdzić na ile z tych słów kluczowych pojawia się nasza strona na 1 stronie wyników wyszukiwania i na jakiej pozycji. Jeśli pojawiamy się na 1 pozycji dajmy sobie 100%, na 2 90%, na 10 10%.

Krok 2. Ocena widoczności konkurencji TOP10

Analogicznie sprawdźmy wyniki konkurencji. Wpiszmy każde ze słów, które wskazał Google KeyWord Planner w wyszukiwarce i wprowadźmy wyniki do tabeli. Strona konkurenta, który pokaże się na 1 pozycji pokrywa dane słowo kluczowe w 100%, konkurent z pozycji 2 i 3 kolejno 90% i 80%. Sprawdźmy pozycję konkurentów na każde słowo kluczowe.

Krok 3. Zestawienie

Teraz obliczmy wynik Topical Authority dla każdego konkurenta. Zsumujmy ze sobą wszystkie procenty, jakie uzyskała dana strona i podzielmy je przez liczbę słów kluczowych jakie sprawdzaliśmy. Otrzymamy % udział tego konkurenta w widoczności dla danego Topicu.

Kampanie Google Ads Białystok MrOptim

Specjalista SEO. Optymalizacja SEO stron internetowych i e-sklepów. Sprawdź mnie.

Krok 4. Działamy!

Jak na bazie tych danych podnieść naszą widoczność?

  • Dodanie nowych treści – niski Topical Authority informuje nas o tym, że musimy dodać do naszej strony treści odpowiadających na słowa kluczowe. Słowa kluczowe mamy już w analizie, zatem do dzieła. Jeśli nie wiesz jak go napisać to zobacz inny z moich odcinków, w którym powiem Ci jak wykorzystać możesz do tego AI https://www.youtube.com/watch?v=5OvCioxuAH8
  • Optymalizacja obecnych treści – jeśli mamy na stronie teksty odpowiadające na dane słowo kluczowe, ale pojawiają się one daleko poza pierwszą 10 wyników, to musimy zoptymalizować je jeszcze raz pod kontem tego słowa.
  • Struktura strony – teksty, które mamy już na stronie mogą być zbyt daleko w strukturze strony, a przez to być mniej widoczne. Warto wprowadzić korekty również w tym aspekcie. Sprawdź czy booty wyszukiwarki mogą w łatwy sposób dojść do danej treści. Pamiętaj, im mniej poziomów ma struktura Twojej strony tym będzie im łatwiej.
  • Linkowanie wewnętrzne – warto na połączyć teksty realizujące dany wątek za pomocą linków. Wybierz jeden tekst główny – najlepiej ten, który najlepiej odpowiada na najpopularniejsze słowo kluczowe z danego wątku i linkuj do niego z innych tekstów realizujących pozostałe wątki w tej grupie.

Sprawdź inne posty na moim blogu: