MrOptim
logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus, ut hendrerit mi pulvinar vel. Fusce id nibh

Mobile Marketing

Pay Per Click (PPC) Management

Conversion Rate Optimization

Email Marketing

Online Presence Analysis

Fell Free To contact Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus

1-677-124-44227

info@your business.com

184 Main Collins Street West Victoria 8007

Top

Pozycjonowanie dużego sklepu internetowego

Pozycjonowanie dużego sklepu internetowego MrOptim

Pozycjonowanie dużego sklepu internetowego

Jakiś czas temu w jednym z odcinków opowiadałem o tym, co można zmienić na stronie produktu w sklepie internetowym. Wspominałem o tym, by dodać unikalne opisy produktów, zdjęcia, video, czat na żywo. Co jednak zrobić, jeśli nasz sklep ma kilka lub kilkanaście tysięcy produktów, posiadających kilka lub kilkanaście wersji kolorystycznych czy kilka rozmiarów. Poprawianie każdej podstrony, strona po stronie może być rzeczą niemal niewykonalną, a na pewno nie tanią. Jak więc optymalizować tak duże sklepy? Czy da się coś z nimi zrobić i od czego zacząć? Otóż jest kilka elementów, na które właściciele dużych sklepów internetowych powinni zwrócić uwagę, chcąc poprawić ich widoczność w sieci.

Zobacz całą treść na YouTube!

Chcesz dostawać powiadomienia o moich nowych odcinkach na kanale YouTube kliknij!

subskrybuj-MrOptim

Indeksowanie podstron

W pierwszej kolejności przeanalizowałbym stan zaindeksowania sklepu. Sprawdźcie, czy zaindeksowane są te strony, które powinny być widoczne w wyszukiwarce. Przyjrzyjmy się mapie strony. Sprawdźmy czy jest aktualna i czy aktualizuje się na bieżąco. Nie powinna zawierać aktualnie niedostępnych produktów, jak i tych, których już nie mamy w swojej ofercie. Na nic nie przyda nam się strona z produktem, którego nie mamy na magazynie. Użytkownicy z pewnością szybko opuszczą sklep, a duża ilość takich „odrzuceń” nie będzie wpływać pozytywnie na nasze wyniki w wyszukiwarce. Zadbajmy też o to, by w mapie strony tak szybko jak to możliwe znalazły się nowe produkty, za każdym razem, gdy dodajemy je do sklepu.

Nawigacja strony

Drugim obszarem, który warto przeanalizować jest nawigacja strony. Budujmy ją na zasadzie piramidy. Na początek zacznijmy od kilku, może kilkunastu stron ogólnych kategorii produktów, a jeśli to konieczne, w ramach nich stwórzmy drugorzędne kategorie. Nie przesadzajmy jednak zbytnio z ilością kategorii. Duża ilość bardzo zbliżonych do siebie kategorii może trącić nieco „spamem”, zwłaszcza jeśli budujemy je w oparciu o bardzo zbliżone słowa kluczowe. Zbyt głęboki układ kategorii, może też wpłynąć negatywnie na kształt adresu url produktu, o czym za chwilę powiem więcej.

Osobną sprawą jest treść. Zawsze powtarzam, że nawet kilkuzdaniowy opis jest lepszy niż jego brak. Jeśli więc z uwagi na duże koszta, co w przypadku sklepów liczących kilka tysięcy produktów jest dla mnie zrozumiałe, nie możecie sobie pozwolić na przygotowanie unikalnych opisów produktów, to postarajcie się dodać do swojej strony, krótki, wprowadzający opis dla każdej kategorii. To doskonałe miejsce na optymalizację pod kątem słów kluczowych. Coraz częściej wielcy gracze w branży e-commerce decydują się właśnie na takie rozwiązanie.

Adresy URL

Starajmy się umieszczać produkty możliwie jak najbliżej katalogu głównego. Dlaczego? Pokażę Wam to na tym przykładzie. Długie adresy url są często spowodowane tym, że produkt jest osadzony głęboko na stronie – aby do niego dotrzeć, trzeba przebić się przez kilka kategorii. Jeśli więc adresy url w naszym sklepie tworzone są na zasadzie ścieżki kategorii, to widzimy, że sam produkt znajduje się w adresie tak daleko iż wyszukiwarka może go zwyczajnie nie wyświetlać, bo nie będzie wyświetlać tak długiego adresu url. Miejmy to na uwadze i starajmy się umieszczać produkt w strukturze strony możliwie jak najbliżej strony głównej. Pamiętajmy przy tym, że zmieniając adresy url na naszej stronie, aby nie utracić obecnych wyników, absolutnie musimy zawsze dodać przekierowania ze starego adresu danego produktu na nowy.

Meta title i description

Teraz przejdziemy do rzeczy związanych z tym, co widzimy w wyniku wyszukiwania. Na jego kształt mają wpływ właśnie meta title, czyli tytuły i meta description, czyli opisy produktu. Oczywiście w funkcjonującym już sklepie nie mamy możliwości zmiany opisów meta description, bo wiązałoby się to zwyczajnie z koniecznością wprowadzenia kilku tysięcy opisów od nowa, a tego jak już ustaliliśmy wcześniej, nie będziemy robić. W tym przypadku skupmy się na tytułach i zadbajmy o to, by każdy produkt miał unikalny i czytelny tytuł, zawierający najbardziej wartościowe informacje, np. specyfikację techniczną, której mogą poszukiwać klienci. W takiej sytuacji pamiętajmy o tym, by tworzyć unikalne opisy strony dla nowych, nowo dodawanych produktów. Postarajmy się by zawierały tylko potrzebne informacje, które pomogą użytkownikowi podjąć decyzję o kliknięciu w taki link.

Jeśli więc prowadzicie duży sklep internetowy i zastanawiacie się jak można poprawić jego widoczność w wyszukiwarce, to proponowałbym na początek przyjrzeć się dokładniej właśnie tym czterem obszarom. Właśnie te miejsca często są piętą achillesową sklepów internetowych, a ich optymalizacja wedle przemyślanych założeń, może dać naprawdę bardzo dobre efekty.

  • agnesssja

    Przekaże znajomej 🙂

  • Czasami chciałbym móc bez przeszkód tak pozycjonować nie tylko swoją stronę. Mam nadzieję, że przyszłość mi w tym pomoże.